Edge explorer, nåt att ha?

pennan

Aktiv medlem
Skulle behöva ersätta min trotjänare 800, som börjat missa en hel del segment samt att man inte kan styra effekten på en trainer med den.
Ser att man får en Edge Explorer för typ 1700kr, är det något att ha?

Bortsett från det? Jag har på Happy fått intrycket att den är långsam och för klen.
Priset är rätt men det är kanske bättre för oss att köpa en 130.

Behovet av navigering är tveksamt och det man hör om garmin och mtb navigering är också avskräckande. De 95% vi inte behöver karta är det kanske onödigt med nåt annat än 130 eller en klocka

Största behövet av karta kom från ett jävla tjat om när vi är halvvägs...som började efter 1km. Det har börjat lägga sig nu. Distans på min gamla polar verkar räcka

För generell navigering tycker jag den är ok. I skogen har jag trailforks svenska overlay, där är den dock inte alltid helt på stigen, men om det beror på att den är fel, hoppar till en näraliggande stig fast jag inte har det inlagt, eller stigen ligger fel vet jag inte.
När jag cyklar ffa väg så blir sträckan väldigt lik Stravas som är byggd på samma mätdata, men höjdmetranra blir ca 2/3 av Stravas, jag tror Stravas är det rätta där.

Nu har jag skaffat en 840 för navigationsprecisionens skull, och nu träffar även höjden Strava

Långsam vet jag inte om jag märkte, det beror väl på vad man vill göra med den och i vilken tidsnöd man är .

Tillbaka
Topp