Efter so...en regnig sommar kommer vintern

GoranS

Aktiv medlem
Tyst och njut av sommaren nu medan den varar. Det kommer att finnas många månader att snacka snö- och iscykling när den är slut. :sneaky:

Min gissning är att det är 75 kg på respektive hjul. Ska man finlira så har man ju typiskt mer tyngd på bakhjulet så det blir nog inte 150 kg i totalvikt.

mv70

Aktiv medlem
Vaa är sommaren här, känns som vi gick från vinterblask till höstskurar direkt. Nånting om inställd pga corona..

1888

Aktiv medlem
Tack för svar. Tänkte köpa nu när "sommaren" blomstrar för fullt för då är ju priserna kanske lite lägre 😛

kais01

Aktiv medlem
nämnda marathon winter har i min användning utmärkt sig genom irriterande frekvens av dubbpunka.

kais01

Aktiv medlem
Vart nämns marathon winter? De finns väl inte ens i 30-bredd?
det är sant. jag menade winter utan marathon.

ett däck att undvika.

möjligen skulle det vara användbart slanglöst med någon grovtätande däckgucka. för dubben äter sig igenom på kort tid.

kais01

Aktiv medlem
nej faktiskt det enda kring 30mm jag provat. de var charmiga först, ganska hyggligt rull och bra grepp.

men slutade med att jag med diamantklinga slipade ner dubben till lägre höjd, förstärkte insidan av däcket med stanstejp, och sedan endast använt cykeln med dessa däck i rena nödlägen, alltså dagar med påfrusen spårslask.

även köpt en spraylagningsburk som jag har med. inte kul att laga dubbpunka i pågående snöväder.. det hjälper inte bara byta slang; skyldiga dubben måste tas ur.

ersatt med ett par michelin country'j. alltså billiga juniordäck. visade sig ha gummiblandning som fungerar utmärkt på is och snö. rullar finfint. längtar inte efter dubb med de däcken monterade.

måste du ändå ha dubb och får plats med suomi 106 37/622 är de ett ytterst hållbart alternativ för pendling. de är dessutom smalare än sin märkning, kring 33 mm på fälg med ytterbredd 27 mm. man kan dessutom med vinkelslip och 24ans papper smalna av ytterkanten på gummidobbarna ytterligare:) däcken på bilden har motstått daglig pendling 2x4km på hustruns cykel i cirka tio år. svårt att slå.
.
9ADEE2C1-F107-4C8C-843D-3758D9497717.jpeg

kais01

Aktiv medlem
har inga problem med de cyklar jag kör tubeless på vintern. då mer än annars vill man ha ett självtätande system.

DanielS

Aktiv medlem
Schwalbe Marathon Winter är väl de däck som haft problem med dubbpunka? Vet inte om det är löst i senaste årsmodellerna... Jag köpte Marathon Winter Plus inför förra året och de fungerade utan problem.

Men TS pratar om Schwalbe Winter? Det ser ut att vara ett däck med färre dubbar?

Många varianter av de här däcken... Finns väl inga dubbdäck som är tubeless ready? Kanske fungerar ändå...?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer