El-MTB och takräcke?

El-MTB och takräcke?
Det här har kanske diskuterats tidigare men jag lyckas iallafall inte hitta någon tråd...

Finns det något cykel-takräcke som är godänt för en el-MTB som väger mer än 20 kg?

Cykeln väger 25 kg, och det Thule ProRide som jag har sedan tidigare är godkänt för en cykel på max 20 kg, dessutom "gapar" det inte tillräckligt över ramen.
Thule Upride som låser över framhjulet skulle funka men inte heller det är godkänt för cykel över 20 kg. Jag gissar att försäkringsbolaget kan sätta ner ersättningen om man har haft för tung cykel om det händer något. Jag vill helst inte ha cykeln på kulan för min upplevelse är att cykel blir så mycket skitigare efter en transport några mil på grusväg än om man har den på taket.

Så, tips på något som klarar mina krav?

El-MTB och takräcke?
Ser lovande ut, men intressanta recensioner på Amazon:
och på emtbforums

Någon här som använder det?

El-MTB och takräcke?
Har en kompis som kör sin levo i ett thuleställ på taket utan att ta ur batteriet ur cykeln och det har inte varit några problem och han har kört så i säkert 3 år nu.

Cykeln sitter som berget och har inte varit i närheten av att lossna.

El-MTB och takräcke?
Jag kör med 2st Thule Upride och mina cyklar väger typ 22kg med batterierna urtagna. De har funkat fint i snart 3 år nu och den enda nackdelen jag kan se med dem är att man får dra åt den skruven som håller främre bågen några ggr per år.

Tror att Thule har "Tüf-geprüftat" dem och då ska de i princip klara av dubbla vikten så några kilo över 20 går nog bra?

Tillbaka
Topp