Elastan, hur "förstöra"?
Jag har en vindväst som passar perfekt förutom att resåren längst ner i plagget hela tiden åker upp och sätter sig i midjan. Jag är som smalast ungefär vid naveln. Detta resulterar i att jag hela tiden måste sitta och dra ner västen över rumpan en bit. Detta är mycket irriterande när jag hojar och springer. Jag har samma problem med en del andra jackor.
Jag har med alla medel försökt döda resåren. Mjukmedel, torktumlare, värmepicka, dragit i den till förbannelse. Men den förblir intakt. Tillverkarna har verkligen lyckats göra resårer som inte går av för hackor.
Nu har jag gängt upp västen med resåren utspänd med hjälp av en hantel. Jag tänkte kolla om det blir någon positiv långtidseffekt.
Är det någon som vet vad man ska ta till för att döda en resår? Bräkleen? Gammastrålning?
Eller så klipper jag bort resåren och syr dit en dragsko som går att justera.
Jag har med alla medel försökt döda resåren. Mjukmedel, torktumlare, värmepicka, dragit i den till förbannelse. Men den förblir intakt. Tillverkarna har verkligen lyckats göra resårer som inte går av för hackor.
Nu har jag gängt upp västen med resåren utspänd med hjälp av en hantel. Jag tänkte kolla om det blir någon positiv långtidseffekt.
Är det någon som vet vad man ska ta till för att döda en resår? Bräkleen? Gammastrålning?
Eller så klipper jag bort resåren och syr dit en dragsko som går att justera.