Elcykel för pendling

Klect

Medlem
Elcykel för pendling
Tjena!

Är ute efter en elcykel för pendling (15km enväg) nu när semestern är över. Har fastnat för följande cykel då den verkar prisvärd (45% nedsatt) och ser i princip ut som en helt vanlig cykel.

Är det någon med bättre koll som kan säga om det är en bra cykel att införskaffa? Om inte, finns det några andra alternativ, helst under 15 000kr?

Tacksam för hjälp!

FitNord Agile + Single Speed elcykel - Sportproffsen.se

Elcykel för pendling
Rekommenderar minst 3 växlar pga. alltid användbart samt avlasta slit på motorn och batteriet. Tycker Ecoride är något dyra med tanke på vad man får. Är du villig att meka/ta en risk så kan du köpa begagnat. Då är det främst batteriet man får vara uppmärksam på då de tappar kapacitet över tid.

Elcykel för pendling
Tjena!

Är ute efter en elcykel för pendling (15km enväg) nu när semestern är över. Har fastnat för följande cykel då den verkar prisvärd (45% nedsatt) och ser i princip ut som en helt vanlig cykel.

Är det någon med bättre koll som kan säga om det är en bra cykel att införskaffa? Om inte, finns det några andra alternativ, helst under 15 000kr?

Tacksam för hjälp!

Jag köpte en Ranger 300 med 720 watt batteri. Testade den i går. Kom ca 11 mil då temperaturen var ca 3 grader. Då hade jag ett sträck kvar på displayen. Helt okay för pengarna tycker jag. Jag beställt pakethållare till den. Ska ha den att pendla till kontoret, ca 6 mil tur och retur. Till min förvåning att det var ett 720 watt batteri med usb port istället för 690 watt batteri.

Elcykel för pendling
Tjena!

Tacksam för hjälp!

Jag tycker att batteriet har en klen spec ' försök att satsa på en hoj med ett batterie med mera power

Tillbaka
Topp