Elcykel med vagn och barn, 20 k

elise

Medlem
Önskar köptips, ska köpa en elcykel för första gången och det är en djungel. Det här är förutsättningarna, evigt tacksam för köptips och vilka sidor som rekommenderas att köpa från för att komma ner i pris.

- budget max 20 k
- pendla till jobb och för utflykter i stads/landsvägsmiljö (inte så
- mittmotor
- batteri som inte sitter under pakethållaren, vill kunna ha barnsits
- ska dra cykelvagn med barn bakom mig så stabil och tillräckligt stark för att klara det

Vad är viktigt att tänka på annars? Meknivå på mig är väldigt låg.

Tack för hjälp!

Det kan nog bli svårt att hitta en ny cykel till det priset, framförallt om du inkluderar barnstol och cykelvagn i den budgeten. Jag hade sökt på begagnatmarknaden, här på happyride, fb marketplace eller blocket.

Jag skulle leta efter en cykel med Bosch/Shimano/Brose/Yamaha/Bafang motor och navväxel. Kontrollera miltalet på cykeln, modernare elcyklar loggar total körsträcka i datorn och om den har gått väldigt långt kan det påverka batteriprestandan.

Det kan vara lockande att köpa från aliexpress/ebay eller liknande sidor med begränsad budget men jag avråder från det då garantiärenden är väldigt krångliga och många cykelverkstäder vägrar att ta emot sådana cyklar.

Det kan nog bli svårt att hitta en ny cykel till det priset, framförallt om du inkluderar barnstol och cykelvagn i den budgeten. Jag hade sökt på begagnatmarknaden, här på happyride, fb marketplace eller blocket.

Jag skulle leta efter en cykel med Bosch/Shimano/Brose/Yamaha/Bafang motor och navväxel. Kontrollera miltalet på cykeln, modernare elcyklar loggar total körsträcka i datorn och om den har gått väldigt långt kan det påverka batteriprestandan.

Det kan vara lockande att köpa från aliexpress/ebay eller liknande sidor med begränsad budget men jag avråder från det då garantiärenden är väldigt krångliga och många cykelverkstäder vägrar att ta emot sådana cyklar.

Nej budget inkluderar inte cykelvagn eller barnsits, det går ju inte ihop med vad elcyklar kostar.

Köper inte från Kinasidor utan det ska såklart vara stabila försäljare där garantier och kundservice fungerar väl.

Tillbaka
Topp