Elcykel tappar driv efter att jag rullat (biltema)
Ja, jag vet. Köp inte biltema....
Men ibland måste man gå på en mina för att lära sig.
Cykeln:
Cykeln ifråga är en av biltemas 28" damcyklar med batteriet under pakethållaren.
De som finns på hemsidan nu har ett mer slimmar batteri dock.
Symptom:
Cykeln funkar fint när man trampar och batteriindikatorn visar full laddning.
Kommer jag t.ex. till en kurva där jag slutar trampa och bara rullar några sekunder så startar inte tramphjälpen igen efteråt.
Displayen är fortfarande på men jag måste klicka av motorn via kontrollpanelen och sedan sätta igång den igen för att motorn skall kicka in.
Jag trodde först det var att bromsen låg på men felet uppkommer utan att jag bromsar så det måste vara nått annat.
Då cykeln är över tre år så är det självhjälp som gäller.
Typiskt då cykeln redan varit inlämnad för reparation två gånger det senaste två åren, dock för annat fel.
Nått förslag på vart jag skall börja leta?
Eller nån kanske har haft samma fel och vet vad det är?
Mvh
Men ibland måste man gå på en mina för att lära sig.
Cykeln:
Cykeln ifråga är en av biltemas 28" damcyklar med batteriet under pakethållaren.
De som finns på hemsidan nu har ett mer slimmar batteri dock.
Symptom:
Cykeln funkar fint när man trampar och batteriindikatorn visar full laddning.
Kommer jag t.ex. till en kurva där jag slutar trampa och bara rullar några sekunder så startar inte tramphjälpen igen efteråt.
Displayen är fortfarande på men jag måste klicka av motorn via kontrollpanelen och sedan sätta igång den igen för att motorn skall kicka in.
Jag trodde först det var att bromsen låg på men felet uppkommer utan att jag bromsar så det måste vara nått annat.
Då cykeln är över tre år så är det självhjälp som gäller.
Typiskt då cykeln redan varit inlämnad för reparation två gånger det senaste två åren, dock för annat fel.
Nått förslag på vart jag skall börja leta?
Eller nån kanske har haft samma fel och vet vad det är?
Mvh