Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kolla på elcykelforat?Undrar om någon har erfarenhet av elcyckel när man väger 130 kg funkar det bra tänker att köpa en för att motionera mer och inte bara åka bil tänker att lite hjälp i backar och i motvind skulle underlätta gärna tips om bra cykel mottages gärna
Det är svårt att idag hitta en elcykel som är dålig och inte skulle fungera för dig men lite tips:Undrar om någon har erfarenhet av elcyckel när man väger 130 kg funkar det bra tänker att köpa en för att motionera mer och inte bara åka bil tänker att lite hjälp i backar och i motvind skulle underlätta gärna tips om bra cykel mottages gärna
Det är svårt att idag hitta en elcykel som är dålig och inte skulle fungera för dig men lite tips:
- Köp av en handlare som är trevlig, låter dig provcykla och hjälper dig hitta rätt storlek. Om cykeln inte är bekväm spelar det ingen roll hur bra den är i övrigt
- Efter ungefär 35 000 kr blir en standard-elcykel inte så mycket bättre.
- Håll dig borta från cyklar med shimano batterier - rent anekdotiskt men cykeln jag köpte till min mamma behövde ett nytt batteri för 4-5000 kr vartannat år. Batteriet i sig fungerar bra men ett litet chip i batteriet som inte går att köpa pajjar med jämna mellanrum och då är det bara byta ut hela klumpen...
Följer en tips nr 1 så tror jag faktiskt att det är svårt. En seriös och duktig cykelhandlare har väl rätt så undantagslöst bra elcyklar?Det är verkligen inte svårt!