Första elcykel - begagnat eller ny?

filipjonsson

Aktiv medlem
Hej!

Frun behöver en elcykel. Pendling till jobb 8km + dra barnvagn på utflykter är primära användningsområden.

1. Har brukat köpa mycket cyklar begagnat men just elcykel känns som en cykel som är rimlig att köpa ny?

2. Mitt monterad motor av välkänt märke har jag förstått är ett bra tips. . Håller ni med?

3. Finns det några vanlig cyklar som brukar rekommenderas?

4. En cykel jag kikat på: Länk. Är det ett rimligt köp?

1. Man kan köpa begagnat men man skall vara noga med att kontrollera miltalet på cykeln. Alla seriösa cyklar loggar miltalet, undvik de som gått väldigt långt. Finns alltid en risk att begagnade cyklar varit trimmade också och det medför mer slitage på cykeln än vanligt men det är tyvärr svårt att kontrollera.
2. Ja. Navmotor funkar men man bör alltid sikta på mittmotor.
3. Du måste vara mer specifik med vad du menar med "vanlig cykel"
4. Jag tycker det ser ut som ett bra val för dina behov. Kontrollera att det går att montera kärra på den.

1. Man kan köpa begagnat men man skall vara noga med att kontrollera miltalet på cykeln. Alla seriösa cyklar loggar miltalet, undvik de som gått väldigt långt. Finns alltid en risk att begagnade cyklar varit trimmade också och det medför mer slitage på cykeln än vanligt men det är tyvärr svårt att kontrollera.
Har du nån uppfattning vad långt skulle innebära?
3. Du måste vara mer specifik med vad du menar med "vanlig cykel"
Oj, fel formulerat. Jag menar om det sykel som vanligtvis brukar rekommenderas som prisvärd!
4. Jag tycker det ser ut som ett bra val för dina behov. Kontrollera att det går att montera kärra på den.
Bra poäng!

Tillbaka
Topp