Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Funderar lite på att skaffa enklare elcykel, eller kanske ett kit med bafangprylar och konvertera fulhojen. Målet är att cykelpendla till jobbet i vanliga kläder och inte svettas nämnvärt. Är det realistiskt? Någon med erfarenhet av liknande?
Ja, det är realistiskt. Precis därför köpte jag elcykel. Cyklar iofs rätt kort sträcka t arbetet, ibland 3 ibland 5km. Nu på vintern får jag minska assistansen för att inte börja frysa.Funderar lite på att skaffa enklare elcykel, eller kanske ett kit med bafangprylar och konvertera fulhojen. Målet är att cykelpendla till jobbet i vanliga kläder och inte svettas nämnvärt. Är det realistiskt? Någon med erfarenhet av liknande?
Jag byter om till mer lämpliga kläder, och om man anpassar bra till temperaturen så klarar man sig lugnt utan dusch. Jag har ungefär samma puls och temperatur som när jag går en rask promenad.
Vad gör du inne i elcykelforat? ?Fråga på elcykel forat? De vet kanske hur sånna mackapärer fungerar
Funderar lite på att skaffa enklare elcykel, eller kanske ett kit med bafangprylar och konvertera fulhojen. Målet är att cykelpendla till jobbet i vanliga kläder och inte svettas nämnvärt. Är det realistiskt? Någon med erfarenhet av liknande?
Mer motoreffekt ju mer man trycker på själv. Lite lätt superman-känsla om det görs bra. Köpe-cyklar tror jag oftare har bättre känsla, men det kanske duger med TSDZ2.Vad innebär det i praktiken?
Problemet med laglig elhoj som får köras på cykelväg är att den går så jämrans långsamt, och är så tung att man inte ids trampa själv. Muntra upp dig med en ny tramphoj i stället och strunta i elhojen.
Finns ju också alternativet olaglig elhoj (teoretiskt). Det är i teorin bättre än en traditionell (el)moped, eftersom på vintern kan man skruva ned motoreffekten och trampa lagom för att hålla sig från att frysa ihjäl. Om man vill kan man få valfri mängd motion och svett, eller slippa helt. Sjuk en dag? Slipp trampa. Helt frivilligt.Problemet med laglig elhoj som får köras på cykelväg är att den går så jämrans långsamt, och är så tung att man inte ids trampa själv. Muntra upp dig med en ny tramphoj i stället och strunta i elhojen.
Muntra upp dig med en ny tramphoj i stället och strunta i elhojen.
Målet är att cykelpendla till jobbet i vanliga kläder och inte svettas nämnvärt.
Finns ju också alternativet olaglig elhoj (teoretiskt). Det är i teorin bättre än en traditionell (el)moped, eftersom på vintern kan man skruva ned motoreffekten och trampa lagom för att hålla sig från att frysa ihjäl. Om man vill kan man få valfri mängd motion och svett, eller slippa helt. Sjuk en dag? Slipp trampa. Helt frivilligt.
Dubbdäck är enklare att hänga på än på en riktig moped. Har man dessutom en navmotor så räcker cykeldrivlinan en säsong igenom och det låter ingenting om ens framfart.
Man kan tycka det är lite synd att det är olagligt, himla praktiskt låter det iaf!
Ja mycket moget :)Tack men nu håller vi tråden lite städad så den inte spårar ur. :)
Blir jag sjuk, orkeslös eller vill åka fortare än 25 tar jag bara bilen. Den går fort som fan.
Jag tror bengt-re faktiskt menade underforumet. Men det verkar vara någon bugg eller dylikt som får tråden att dyka upp i både elcykeldelen och vanliga delen samtidigt.Elcykelforumet som du hänvisades till tidigare är troligen happyeride.se. Men det är nästan ingen aktivitet där, så du kommer inte få speciellt mycket svar. Så det är bättre att ställa elcykelfrågor i elcykelavdelning, som tråden ligger i nu.
Får hålla ögonen öppna på beg marknaden helt enkelt. :)Om du inte har en tung cykelväg så kommer du fram utvilad och osvettig, i varje fall om du använder högst assistans nivån, och cyklar kring 25 km/h.
Ett bra alternativ till budget elcyklar eller lösa kit är att söka efter begagnade elcyklar med erkända leverantörer av elsystem (Schimano, Bosch, Yamaha etc). Priserna börjar komma ner, det går att hitta bra exemplar för 10-12 tkr.
Har man dessutom en navmotor så räcker cykeldrivlinan en säsong igenom och det låter ingenting om ens framfart.
Just superman-känsla är den perfekta beskrivningen när man hittar en bra elcykel ?Mer motoreffekt ju mer man trycker på själv. Lite lätt superman-känsla om det görs bra. Köpe-cyklar tror jag oftare har bättre känsla, men det kanske duger med TSDZ2.