Elektrisk minipump?

Slobby

Aktiv medlem
Elektrisk minipump?
Nyfiken på en elektronisk minipump, är det någon här som har testat på en av alla som finnas på marknaden?
Tittar själv på denna som verkar praktisk.

Minipump
Bra recensioner som det verkar.
Någon som har erfarenhet? Kanske finns andra bättre alternativ?

Elektrisk minipump?
Jag med. Än funkar den. Även om den ännu inte har behövts användas i fält så att säga. Men den har på ett föredömligt sätt fullgjort sitt uppdrag att ligga i en ryggficka.
Kul, min kom med Airmee redan dagen efter beställning.
Skapligt högljud få man säga. skall bli spännande att testa den IRL. Den är laddad och packad i ryggan.

Elektrisk minipump?
Funkade bra, behöver kontrollera trycket bara. Tycker det blev väldigt hårt på det jag testade..
att.SCFu5w9fuWbu3tURNAGdjLLMdshi3SY9aoQqFj2P7ZY.webp

Elektrisk minipump?
Inspirerad av tråden köpte jag en sån här som kom idag. Jag valde den pga att den hade en liten slang som följde med - då många recensioner påpekade att värmen kan skada/smälta TPU-ventiler om man kör direkt från pumpen. Jag har oftast noll koll på vad jag har för slangar då de är köpta i någon cykelaffär utomlands eller i katabolt tillstånd på restaurangen i Ayacata, så jag tog det säkra före det osäkra.

Ligger på laddning nu. Ska testa lite och ge ett snabbt omdöme. Pris: 480:- (Amazon)
IMG_20250904_153605.webp

Elektrisk minipump?
Läste lite i den andra tråden om jag minns rätt men nyare trådar är ju kulare. Vilken ska man ha om pris inte är superviktigt? Den enda jag sett "in action" är silca och den verkade ju funka bra då.

Senast ändrad:
Elektrisk minipump?
Nu Köpte jag en sådan och vill dela av mina första intryck och test. Det blev en Gputek - Made in China, men vad är inte made in China dessa dagar? Kostade hos Amazon 600 sek inklusive frakt och alla skatter . Mycket peng för en pump.
Jag har nu en Rockbros som klarar av 90 psi vad som de flesta pumpar påstår men inte klarar, den kostade ny också 750 sek för fem år sen.
Lite info:
Den kommer med en kort slang med ventiler för Presta och Schrader och en liten påse för att hålla ihop allting.
Den väger 125 gram på min köksvägen, ventiler och slang 22 gram, alltså 147 gram. Min Rockbros väger 185 gram.
Pumpade upprepade gånger till 85 psi. Det blev genomsnittligt 70 sekunder. Det gick 4 gånger och den femte gången dogg den vid 61 psi.
Den går att bytta från psi till bar.
Finns också en liten lampa samt en indikator för tryck och batteri.
Visst funkar en manuell pump alltid, är inte beroende av laddning, men…… vem punkar fem gånger på en lopp?

Att ladda går med USB-C.

Den låter och blir riktigt varmt och den verkar inte att vara vattentät.

Frågor?

Bilagor

• IMG_1409.webp
    IMG_1409.webp
    295.8 KB · Besök: 21
Elektrisk minipump?
Jag köpte nyligen den minsta Aqiila Airbird modellen, P1 tror jag den heter. Inte hunnit testa den än men har flera bekanta som äger och använder den som är steget större och den pumpar t.o.m. bildäck utan problem..
Man ställer trycket som på macken och så fyller den luften. En laddning klarar 9 däck och upp till 120 psi (8,3 bar).
P1 är stor som en gopro, C4 en aning större. 😊

Tillbaka
Topp