Elite Nero?

trumpeten

Aktiv medlem
Elite Nero?
Klent med diskussion om Elite Nero interactive roller här på forumet. Funderar på att köpa en men tar gärna emot feedback!
Tänker själv perfekt att få ut lite mer cykelkänsla samt balans förutom att bara mata watt. Också lite enklare att starta upp eftersom inget bakhjul som behövs hängas av och flera i familjen som kan använda den utan kasettbyte etc. Fattar att den också ska funka både med racer och MTB, någon som har erfarenhet? Är den OK att använda med ex. ett par 29tums Maxxis IKON?

Elite Nero?
Jag hade fram till nyligen en Elite arion digital smart b plus. Inte helt jämförbart kanske men ivf en ”smart-roller”. Den fungerade klanderfritt under hela innehavstiden, enda begränsningen var egentligen stående samt rena sprinter, det funkade inte. Annars mycket verklighetstroget, enkelt att komma igång, missvisande effekt (har även effektpedaler) och underhållsfri sånär som någon droppe olja på kullagren emellanåt. Ska du köra seriöst upplägg med strukturerad träning rekommenderar jag direktdriven dito, detsamma om du har tävlingsambitioner på Zwift. I alla andra fall funkar det utmärkt med roller!

Elite Nero?
Jag hade fram till nyligen en Elite arion digital smart b plus. Inte helt jämförbart kanske men ivf en ”smart-roller”. Den fungerade klanderfritt under hela innehavstiden, enda begränsningen var egentligen stående samt rena sprinter, det funkade inte. Annars mycket verklighetstroget, enkelt att komma igång, missvisande effekt (har även effektpedaler) och underhållsfri sånär som någon droppe olja på kullagren emellanåt. Ska du köra seriöst upplägg med strukturerad träning rekommenderar jag direktdriven dito, detsamma om du har tävlingsambitioner på Zwift. I alla andra fall funkar det utmärkt med roller!

Tack! Behöver inte sprinta och inga tävlingsambitioner på Zwift. Gillar också tanken att bli stabilare med säkrare balans. Testade du MTB på den också?

Elite Nero?
Då kommer det funka utmärkt. Yep, körde racer, MTB och pendlaren på den för att testa. Inget problem med någon av cyklarna. Nu vet jag inte hur inställningsmöjligheterna ser ut på ”din” modell, men på den jag hade kunde man lätt flytta främre rullen för att ställa in efter olika cyklar.

Elite Nero?
Tack! Behöver inte sprinta och inga tävlingsambitioner på Zwift. Gillar också tanken att bli stabilare med säkrare balans. Testade du MTB på den också?
Hur gick det??
Skaffade du ngn Nero??
Jag har kört några pass på Nero nu med Zwift. Zwift är också nytt för mig så det är en del att hålla reda på samtidigt som man ska hålla balansen.

Vet du eller någon annan om någon Svensk butik har drivrem (gummiband) till rullar??
Borde ju vara ganska samma längd för olika typer av rullar.

Senast ändrad:
Elite Nero?
Hur gick det??
Skaffade du ngn Nero??
Jag har kört några pass på Nero nu med Zwift. Zwift är också nytt för mig så det är en del att hållarens på samtidigt som man ska hålla balansen.

Vet du eller någon annan om någon Svensk butik har drivrem (gummiband) till rullar??
Borde ju vara ganska samma längd för olika typer av rullar.
Fegade ur och köpte en Elite Suito…

Elite Nero?
Något nytt i detta ärende. Min Kickr av första generationen börjar bli gammal, och det kan bli aktuellt med nyinköp.

Tillbaka
Topp