Elite suito tramphastighet vs hastighet i Zwift

Lena76

Medlem
Hej!

Jag har precis köpt en elite suito och tycker att hastigheten inte stämmer märkbar trampar. Använder Zwift och när jag trampar väldigt fort på cykeln så ser det ut som att jag bara glider sakta fram.

Vad kan det bero på? Är det någon inställning som måste göras? Känns inte verklighetstroget alls...

Se till att rätt sensor är kopplad till rätt input. Nån gång har det hänt mig att kadenssensorn har hamnat som input till watt. Då blev det liknande problem som du beskriver.

Se till att rätt sensor är kopplad till rätt input. Nån gång har det hänt mig att kadenssensorn har hamnat som input till watt. Då blev det liknande problem som du beskriver.
Det är denna vi har:

Kolla om din Trainer är uppdaterad via Elite appen.
Ja den är uppdaterad också. Och gjorde även nu en kalibrering både i Zwift och i elites egna app men hastigheten är såååå låg i Zwift även om jag trampar på väldigt fort. Det är hög watt men bilden visar snigelfart. Känns inte trovärdigt.

Någon med samma bekymmer och som löst det?

Jag gjorde ett FTP-test och efter det verkar det fungera. Mycket nytt men nu är jag igång. Tack för alla svar.

Hastigheten i zwift räknas ut som watt/kg. I varje fall upoför. På platten är det mer viktat mot bara watt. Ett par kilo extra gör att uppförsbackarna går mycket långsammare.

Värt att kolla inställningen på "feedback" inställningen, dvs inställningen för hur "äkta" en backe ska göra det nödvändigt att växla. Kommer inte ihåg vad den heter utsn att googla.

Tillbaka
Topp