Ella Svegby - ny DH talang

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 54554
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 54554

Guest
Den här tjejen går ju från klarhet till klarhet, först ett EM-guld i juniorklassen (tror t o m det var hennes första större internationella tävling) och nu ett VM-silver kort därefter. Hoppas hon kommer få ett bra team när hon kliver upp bland seniorerna.

Riktigt kul.
SCF har en del artiklar.

Jag tycker dock inte Erice van Leuven är så överlägsen som de hävdar här, tidigare ja, men inte i år. Eliana Hulsebosch borde väl leda världscupen, och sen är det nån Amerikanska som vunnit tävlingar i år. Det var ett par fina skalper hon tog igår.
Det går kanske inte jämföra tiderna med kvalet i damerna elit, men Ella åkte jämnt med Tahnee Seagrave som kvalade in som tvåa. Vali Höll var två sekunder långsammare.
Men svensk sportmedia är mer intresserade av att Bianca Salming står över Finnkampen ?

Riktigt kul.
SCF har en del artiklar.

Jag tycker dock inte Erice van Leuven är så överlägsen som de hävdar här, tidigare ja, men inte i år. Eliana Hulsebosch borde väl leda världscupen, och sen är det nån Amerikanska som vunnit tävlingar i år. Det var ett par fina skalper hon tog igår.
Det går kanske inte jämföra tiderna med kvalet i damerna elit, men Ella åkte jämnt med Tahnee Seagrave som kvalade in som tvåa. Vali Höll var två sekunder långsammare.
Men svensk sportmedia är mer intresserade av att Bianca Salming står över Finnkampen ?

Ja något måste de foka på innan skidskyttet drar igång.

Jag är ganska övertygad om att det gäller en överväldigande majoritet av svenska folket också. Jag har många vänner och bekanta som är väldigt sportintresserade, men skiter fullständigt i cykling. De cykeltävlingar jag besökt i Sverige (bl.a. SM, internationella UCI-tävlingar m.m.) har haft på sin höjd närmast sörjande som publik. Det är mer publik på en div.4 match i fotboll. Så det är nog bara att acceptera att cykling är en liten nischsport i Sverige som knappt nån bryr sig om, förutom när det är OS.

Jag är ganska övertygad om att det gäller en överväldigande majoritet av svenska folket också. Jag har många vänner och bekanta som är väldigt sportintresserade, men skiter fullständigt i cykling. De cykeltävlingar jag besökt i Sverige (bl.a. SM, internationella UCI-tävlingar m.m.) har haft på sin höjd närmast sörjande som publik. Det är mer publik på en div.4 match i fotboll. Så det är nog bara att acceptera att cykling är en liten nischsport i Sverige som knappt nån bryr sig om, förutom när det är OS.

Tjena!

Mountainbike VM i Åre -99, 30000 pers i byn. Då var MTB en liten sport jämfört med idag. Så det går om man vill.

Tjena!

Mountainbike VM i Åre -99, 30000 pers i byn. Då var MTB en liten sport jämfört med idag. Så det går om man vill.
Fast var det åskådare bosatta i Sverige eller var dom tillresta från andra länder?
Jag minns det som att det var många utländska besökare.
Men mitt minne är mycket dåligt (kanske p g a en omkullkörning med en hjärnskakning alldeles före VM).

Fast var det åskådare bosatta i Sverige eller var dom tillresta från andra länder?
Jag minns det som att det var många utländska besökare.
Men mitt minne är mycket dåligt (kanske p g a en omkullkörning med en hjärnskakning alldeles före VM)

Tjena!

Det var många som inte var från Sverige men det var jäkligt många Svenskar på plats.

Marknadsföringen innan var ju enorm dock, vilket såklart drog mer folk.
Jag har inte sett reklam för SM på minst 15 år känns det som.

Tjena!

Det var många som inte var från Sverige men det var jäkligt många Svenskar på plats.

Marknadsföringen innan var ju enorm dock, vilket såklart drog mer folk.
Jag har inte sett reklam för SM på minst 15 år känns det som.
Det enda man ser om cykel i svensk media är väl när det hänt någon extra tragisk olycka där någon dött i en tävling eller skadat sig i Järvsö. Det är nästan så man undrar om någon ens jobbar med att marknadsföra cykling i Sverige.

Det enda man ser om cykel i svensk media är väl när det hänt någon extra tragisk olycka där någon dött i en tävling eller skadat sig i Järvsö. Det är nästan så man undrar om någon ens jobbar med att marknadsföra cykling i Sverige.
Sverige är ett land med stolta skidåkartraditioner, vi sysslar inte med sådan där cykling här!

I annan tråd så klargörs att sånt skit har man inte tid med och vet man inte när och var SM är så är man inte tillräckligt intresserad. Eventuellt vill man ändå inte ha någon publik. (Filtrerat genom happy givetvis, jag har noll insyn)

Sen har jag noterat att en del team inte ens orkar skriva nåt i social media oavsett om det är DNS, DNF eller t.o.m vinst eller framskjuten placering i totalen.

Vill man hålla låg profil så har jag verkligen respekt för det men då behöver man ju inte fundera över att intresset blir som det blir.

Tror jag läst mer över tid om skidgubbar som stickar mössor än än XC och DH.

Mitt intresse för DH svalnade snabbt då gratissändningarna från Redbull tyvärr slutade. Visst kan man hitta spöksajter o rent av betala för sig men jag har som princip att inte binda upp mig i abonnemang så långt det går.

Andra typer av sportsändningar tog över mitt intresse istället. Mindre krångel helt enkelt.

Träck alltså. Ja ja, bättre än inget!

Skämt åsido, fan va kul! 🍾🍾🍾

Det jävliga är att hon kommer inte alls att vara nån påläggskalv i det här gänget. Chris Hauser hade ett bättre förstaår som junior, i övrigt är det idel stjärnor.
image_133.webp

Någon som vet om Ella skadade sig under off-season?
Nu har det gått 2 tävlingar utan att hon var med, o hon var inte med då Trek postade en film från deras pre-season camp…🤷

Jag gissar att det har att göra med att hon satsar på skolan men jag har ingen aning. Hon har väl inte skrivit nåt på insta sen inlägget om att hon blivit kortrakterad av Trek?

Tillbaka
Topp