Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Claudelin sa:Nån som har tips på BRA eluppvärma handskar? Har testat Sealskinz, Alpenheat och Volt, både liners och fodrade varianter men inget är tillräckligt bra. Jag lider av Raynauds, dvs jag får vita fingrar tom på sommaren i +15. Barmitts o dyl undanbedes... ?
Silverhandskar?Claudelin sa:Efter diverse efterforskning ska jag nu testa silverhandskar, handledsvärmare och lobsterhandskar. Återkommer med en recention.
BMW har det som standardutrustning.carl.josefsson sa:På motorcyklar så sätter många på eluppvärmda handtag, det kanske vor något?
/C
carl.josefsson sa:På motorcyklar så sätter många på eluppvärmda handtag, det kanske vor något?
/C
Jag eftermonterade det på min R80G/S Men var inte särskilt nöjd. När det var riktigt kallt fick jag insidan av händerna grillade medans utsidan blev djupfryst. Mycket bättre med handskydd som skyddar mot fartvinden.fyrbåk sa:BMW har det som standardutrustning.carl.josefsson sa:På motorcyklar så sätter många på eluppvärmda handtag, det kanske vor något?
/C
Jag lider av vita fingrar vilket är oskönt när man konsekvent vägrar krypa ner i källaren ens de kallaste vinterdagarna. Jag har blivit smått ökänd för mina träningspass kl 4 på morgonen precis alldeles oavsett väder.Nån som har tips på BRA eluppvärma handskar? Har testat Sealskinz, Alpenheat och Volt, både liners och fodrade varianter men inget är tillräckligt bra. Jag lider av Raynauds, dvs jag får vita fingrar tom på sommaren i +15. Barmitts o dyl undanbedes... ?
Kul! Skickade dom gratis för en recension eller har du ärligt köpt?Jag lider av vita fingrar vilket är oskönt när man konsekvent vägrar krypa ner i källaren ens de kallaste vinterdagarna. Jag har blivit smått ökänd för mina träningspass kl 4 på morgonen precis alldeles oavsett väder.
Jag har hittat svinbra kläder som funkar hur bra som helst men handskarna har alltid varit ett problem. Mina händer och fingrar kan inte värma upp hansken och till och med en sval sommardag kan bli jobbig.
I flera år har jag testat det mesta både lobsters, vattentäta, tumvantar och en handfull olika eluppvärmda. Inget har funkat. Jag blir blöt och kall och de uppvärmda har varit för klena då de bara värmer ovansidan av handen och fingrarna. En tunn handflata mot styret drar ut all värme.
Sen fick jag kontakt med Bertschat som skickade ett par Pro Dual Heating. De enda jag hittat på marknaden med värmeslingor både på handryggen och i handflatan. Dessutom vattentäta.
Nu har jag testat dem ordentligt i både rejäla minus och regn och kan kostatera att jag äntligen löst mitt problem. De är rejält varma och står emot vätan riktigt bra.
Individuel reglering av teperatur i handrygg och handflata.
Finns olika batteripack att välja på. 3800mah batteri räcker i ca 2-2,5h i dualheating med maxvärme, beroende på hur kallt det är. Jag har kört 3h med dualheating i mellanläget runt nollgradigt.
Något små om man följer storlekstabellen så jag rekommenderar minst 1 storlek upp.
Plus och minus:
+ Dualheating
+ Individuell reglering av båda sidor
+ Kraftigt batteri
+Välisolerad, även i handflatan
+ Står emot regn länge
- Något bulkiga men det är priset för välisolerade handskar och stort batteri vid handleden. Man vänjer sig.
- Små i storleken
![]()
Uppvärmda Handskar PRO
Kolde, smertefulde hænder? | De bedste opvarmede handsker fra BERTSCHAT® | DUAL HEATING-teknologi | Leveringstid 1-3 dage | Gratis fragt og retur.www.bertschat.se
Jag har också testat Ekoi lobster men de fixade inte regn så bra. Barmitts funkar inte för min träning. För stökigt o krångligt med olika grepp på hårda intervaller.Kul! Skickade dom gratis för en recension eller har du ärligt köpt?
Jag har testat 3 par med el och de från ekoi är bäst hittills. Det blir för krångligt med liner osv så rejäla handskar från början måste det vara.
Och vindtäta är det viktigaste, men har du provat bar mitts @Claudelin ? Det har jag alltid när det är kallt plus elhandskar (eller vanliga).
Nitrokräm får jag hemsk huvudvärk av…
Får man fråga varför du copy pastea ditt inlägg i flera olika trådar? Jag raderade de andra.Jag lider av vita fingrar vilket är oskönt när man konsekvent vägrar krypa ner i källaren ens de kallaste vinterdagarna. Jag har blivit smått ökänd för mina träningspass kl 4 på morgonen precis alldeles oavsett väder.
Jag har hittat svinbra kläder som funkar hur bra som helst men handskarna har alltid varit ett problem. Mina händer och fingrar kan inte värma upp hansken och till och med en sval sommardag kan bli jobbig.
I flera år har jag testat det mesta både lobsters, vattentäta, tumvantar och en handfull olika eluppvärmda. Inget har funkat. Jag blir blöt och kall och de uppvärmda har varit för klena då de bara värmer ovansidan av handen och fingrarna. En tunn handflata mot styret drar ut all värme.
Sen fick jag kontakt med Bertschat som skickade ett par Pro Dual Heating. De enda jag hittat på marknaden med värmeslingor både på handryggen och i handflatan. Dessutom vattentäta.
Nu har jag testat dem ordentligt i både rejäla minus och regn och kan kostatera att jag äntligen löst mitt problem. De är rejält varma och står emot vätan riktigt bra.
Individuel reglering av teperatur i handrygg och handflata.
Finns olika batteripack att välja på. 3800mah batteri räcker i ca 2-2,5h i dualheating med maxvärme, beroende på hur kallt det är. Jag har kört 3h med dualheating i mellanläget runt nollgradigt.
Något små om man följer storlekstabellen så jag rekommenderar minst 1 storlek upp.
Plus och minus:
+ Dualheating
+ Individuell reglering av båda sidor
+ Kraftigt batteri
+Välisolerad, även i handflatan
+ Står emot regn länge
- Något bulkiga men det är priset för välisolerade handskar och stort batteri vid handleden. Man vänjer sig.
- Små i storleken
![]()
Uppvärmda Handskar PRO
Kolde, smertefulde hænder? | De bedste opvarmede handsker fra BERTSCHAT® | DUAL HEATING-teknologi | Leveringstid 1-3 dage | Gratis fragt og retur.www.bertschat.se
Jag har också testat Ekoi lobster men de fixade inte regn så bra. Barmitts funkar inte för min träning. För stökigt o krångligt med olika grepp på hårda intervaller.
Jag håller samma grepp oavsett intensitet som tur är ? bar mitts är bättre än el, faktiskt! Tyvärr är el ofta nödvändigt.Jag har också testat Ekoi lobster men de fixade inte regn så bra. Barmitts funkar inte för min träning. För stökigt o krångligt med olika grepp på hårda intervaller.
Jag har Bucken,s liners sedan några veckor. Ännu så länge bara till skidåkning med tumvantar utanpå, men verkar funka hyffsat så här långt. Skall på sikt även användas vid cyklingen är det tänkt. Återstår att se om de duger till det också.Har det hänt ngt innovativt på elhandskefronten? Hittar Bucken som någon nämner i ett gammalt inlägg ovan:
![]()
Värmevantar, Batteriuppvärmda - Upp Till 5 Timmar Skön Värme!
Värmevantar, Batteriuppvärmda - Upp Till 5 Timmar Skön Värme!www.bucken.se
Är det dessa?Jag har Bucken,s liners sedan några veckor. Ännu så länge bara till skidåkning med tumvantar utanpå, men verkar funka hyffsat så här långt. Skall på sikt även användas vid cyklingen är det tänkt. Återstår att se om de duger till det också.
Det ser ut att vara den typen jag har. Tror det är knepigt att få in dem i en vanlig handske, men i tumvantar har det funkat, men ännu bara använt dem till skidåkning ( både längd o utförs ).Är det dessa?
Är det en stor fördel att dela upp systemet så man har elvärmen i en separat innerhandske? Brukar man kunna få in innerhandsken i en vanlig handske, eller måste man köpa nya ytterhandskar som är större än normalt?
![]()
Värmehandskar - Batteridrivna & Supertunna - 6 Timmar Värme!
Värmehandskar - Batteridrivna & Supertunna - 6 Timmar Värme!www.bucken.se
Rejäla kragar!Kört dessa tunna bucken 3-4 år samma batterier än och används kanske 20-30 gånger per år .
Nöjd, värmer bra men kör med ett par andra handskar ovanpå
Visa bilaga 752553
Det är för batterierna.Rejäla kragar!
Vilken modell har du?![]()
Har funkat bra (har också sulor)
![]()
Har funkat bra (har också sulor)
Vilken modell har du?
Har du lust att utveckla?Min erfarenhet av bertschat är katastrof.
Spanar på just dessa. Jag kommer i princip alltid att ha en ytterhandske är tanken. Jobbar utomhus och använder händerna, är det otänkbart klumpigt med dessa och en vanlig arbetshandske utanpå? Mest för att inte slita dem och få kåda på dem (sågar med sågverk).![]()
Uppvärmda innerhandskar PRO | USB
blir inte sågen varm så du kan ha tunnare handskar och värma händerna på den?Spanar på just dessa. Jag kommer i princip alltid att ha en ytterhandske är tanken. Jobbar utomhus och använder händerna, är det otänkbart klumpigt med dessa och en vanlig arbetshandske utanpå? Mest för att inte slita dem och få kåda på dem (sågar med sågverk).
Motorn blir varm, men den är typ 2m upp i luften. Dessutom vill jag ha dem när jag cyklar och åker skidor.blir inte sågen varm så du kan ha tunnare handskar och värma händerna på den?