En avdelning för butiker?

• Trådstartare Trådstartare dp
  • Start datum Start datum

dp

Ny medlem
Skulle det vara helt galet med ett klotterplank där butiker kan skriva om nyheter och erbjudanden?

Det är väldigt många cykelbutiker representerade genom personer här på forumet och med en butiksavdelning kan vi ta vara på deras kunskap om vad som händer i en butikerna.

Min tanke är att Happymedlemmar kanske kan ta del av klubbkvällar, rabatter och kurser genom att gå in på den länken i forumet.

På det sättet slipper vi göra distinktionen mellan vad som är butik och person.

Synpunkter?
dp

Jag tycker inte att det ska vara tillåtet för butiker som inte köpt reklamplats(banner) att promota sina erbjudanden på forumet. Hela idéen med att sälja banners försvinner nog tyvärr då.

Jag har ju själv butik och för mig som ännu inte köpt någon banner skulle det ju vara bra men inte för tex Dr Spoke som betalar för sin reklam och jag tror att Happy behöver de pengarna för att hålla forumet öppet.

Rock Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tycker inte att det ska vara tillåtet för
> butiker som inte köpt reklamplats(banner) att
> promota sina erbjudanden på forumet. Hela idéen
> med att sälja banners försvinner nog tyvärr då.
>
> Jag har ju själv butik och för mig som ännu inte
> köpt någon banner skulle det ju vara bra men inte
> för tex Dr Spoke som betalar för sin reklam och
> jag tror att Happy behöver de pengarna för att
> hålla forumet öppet.

Så ta betalt för "klotterplanket" då :-)

Hade gärna sett ett klotterplank med erbjudanden, om det går att lösa på ett bra sätt.

Jag som "betala" för reklam tycker att det blir ok för butik eller andra intersserade företag att lägg upp info. Inte som ett ständigt reklam men mer för tillfälligt info. Men har vi inte det redan?....Om jag har n'ånting i butiken som kund letar efter, jag kan lägg ett svar på tråd. Om det finns n'åt av interesse (t.ex. söndagsöppning) kan jag börja ett tråd.
Såklart ett nya tråd med speciella priser är ren reklam, och borde inte blir tillåtet(?) eller är det information som alla på Happy behöver och borde få lätt och smidigt.
Daner har ofta tråd som är mer eller mindre reklam, men alltid interessant och inte minst som Sälj,sälj,sälj reklam!

Man skulle ju kunna tänka sig en sektion sektion på forumet där butiker kan lägga in aktuell information om evenemang etc. Om man sedan gör så att bara de som annonserar i övrigt på Happy skulle kunna använda den (antingen tekniskt eller helt enkelt en regel) skulle det bli en feature både för Happys användare och annonsörerna.
Jag tycker det skulle vara bra eftersom det skulle kunna ge en dialog med butiker samt eventuellt göra huvudforumet friare från smygreklam och liknande.

Tillbaka
Topp