Willie
Aktiv medlem
En cykel att härska över dem alla? N-1?
Jag har också varit nära samma cykel tidigare, men vill minnas att den befann sig i Skåne då!
Japp, har också haft fingrarna i kakburken
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också varit nära samma cykel tidigare, men vill minnas att den befann sig i Skåne då!
Illustrativt!
Den är fin den där alltså!Visa bilaga 840698
Visa bilaga 840699
Lustigt nog också med ett velo orange styre, dock en klunker bar istället. 650bx2.25 och XL.
Håller med!Illustrativt!
Nä, ingen frisk människa behöver två karatemonkeys i xl!
Inte ett rakt byte mot en karatemonkey alltså?Håller med!
Jag har faktiskt en XL och en L, någon måtta får det vara
Undra om inte den här hade varit ett bra alternativ om man kan leva med 440 chainstays, men kan vara för att jag funderar på att sälja den
Visa bilaga 840730
Hade ju mest varit roligt att jag "som egentligen inte gillar surly" skulle ha tre karate monkeys (och två andra)Inte ett rakt byte mot en karatemonkey alltså?
Förövrigt hyfsat likartad geo på bc flint och bridgecluben.
Visa bilaga 840731
Har inte samma skarpa uppfattning om dämparkorrigering där. Men den där var helt klart snygg, men frågan är om jag inte landat i något "snabbare".Visa bilaga 841851
Soundcycleworks Node ser ju trevlig ut?
Men kanske inte lika viktigt med dämpar-korrigeringen för dig som för @n3wton ?
Stragglern jag högg här i vintras är bekväm och en toppenhoj. Men känns inte som en "do it all"/N-1
Visa bilaga 834518
OT: Trodde detta var Fairlight-tråden..Såg några fina flat bar Secan och Faran på Fairlights hemsida.
Den där ser verkligen fin ut. Funderar lite på storleken, men har inte riktigt hunnit få något greppt om cotics storlekstabell vid tiden....Du verkar redan har hittat den här:
![]()
Säljes: Cove Handjob 19'' helstel
Måste göra plats för nya projekt så till salu är min Cove Handjob. Rolig cykel i skogen som fhappyride.se
Den här är fin, även fast allt är svart. Brukar ha en tendens att bli tråkigt normalt sett:Grym start för mitt inlägg:
Jag såg & köpte en Faran 2.5, (i samma storlek & färg som nedan) som efter ett relativt skamlöst bud var för billig för att låta gå till någon annan! Jag har tänkt bygga en plattstyrecykel för pendling, pub & vintercykling av den. Det kommer bli ett inte så påkostat bygge men med förhoppningsvis stil & finess!
Visa bilaga 843737
Har ni några goda exempel mer än @jolov ovan på flatbar gravel? Jag har tre som lever hyresfritt i huvudet på mig, samtliga utan skärmar vilket min kommer behöva ha!
Bra start, det där vill man ju se mer av!Grym start för mitt inlägg:
Jag såg & köpte en Faran 2.5, (i samma storlek & färg som nedan) som efter ett relativt skamlöst bud var för billig för att låta gå till någon annan! Jag har tänkt bygga en plattstyrecykel för pendling, pub & vintercykling av den. Det kommer bli ett inte så påkostat bygge men med förhoppningsvis stil & finess!
Visa bilaga 843737
Har ni några goda exempel mer än @jolov ovan på flatbar gravel? Jag har tre som lever hyresfritt i huvudet på mig, samtliga utan skärmar vilket min kommer behöva ha!
Känns ju rimligt att du behöver en straggler också!
Komiskt att detta kommer i N-1 tråden.. Mpnga väldigt fina byggen! Har du någon framgångsfaktor, något som är skönt både några mil men också till jobbet? Hur är innerbarends, bra grej?
Känns ju rimligt att du behöver en straggler också!
Komiskt att detta kommer i N-1 tråden..
Riktigt fin, ligger här på happy också såg jag. Dock liten.
Bara byta KM ramen mot min big bro ram och bli fri dåRiktigt fin, ligger här på happy också såg jag. Dock liten.
Projektet har nu gått lite sidledes och jag tror att bockstyre-cykel får vara kvar med att ny cykel istället ska ersätta de här tre:
Visa bilaga 847539Visa bilaga 847540Visa bilaga 847541
Har någon ide om att den alltså ska gå att ta till ica men också gå att toura med familjen. Vi pratar alltså något som inte är för fancy men fortfarande känns kul. Surly bridge club har varit uppe och vänt, även preamble lockar lite pga gott om gamla grejer.
Sen snubblade jag över en halvgammal gt (bortse helt från gaffeln).
Visa bilaga 847545
Skivbroms och tar åtminstone 40mm 700-hjul med skärmar och troligen hyfsat feta 650-hjul också. Ska se om jag kan hitta en kolfibergaffel med rakt styrrör och cargo-fästen så får vi se vad det blir av det hele...
Rakt byte
Bara säga till, ryms en 38T klinga fram och jag har dropouts för 12x142 liggande ;)Rakt byte![]()
Funkar för mig!Bara säga till, ryms en 38T klinga fram och jag har dropouts för 12x142 liggande ;)
Så länge man tar med sig en annan när man går så...Är det här man lämnar in överblivna cyklar...?