En cykel att härska över dem alla? N-1?

Tanken har slagit mig. Men två mil är för långt för att jag med värdighet ska kunna spendera en dag på kontoret utan att duscha däremellan...
Jag bodde ett tag ca 2 mil från det kontor jag ibland behövde besöka, fanns inte heller där dusch så brukade bli näst-intill-dusch på en toa när jag kommit fram, och ändå otrevlig eftersvett i nån timme, så förstår dig.

Det där är det mest logiska resonemanget som jag ändå vägrar acceptera!😛 Jag är helt med på att en cykel som både tar mtb-däck och skärmar på samma gång blir en grotesk skapelse så därför känns det nästan orimligt för min del att köra just den kombon. I samband med ökad däckvikt vill jag hålla nere resten av vikten skulle jag säga, plus att saker som korta kedjestag, låg gaffel etc försvinner.

Sen ska ju sägas att jag inte har något behov utöver de lättasta/smalaste/snabbaste XC-däcken oavsett vad hippa gravelcyklister säger om jättebreda däck. Ser inte meningen för en cykel som ska kunna rulla "allt" - då får man kompromissa i den änden där man spenderar minst tid vilket på alla rimliga vis är stigcykling där den typen av däck faktiskt behövs. Som bekant anser jag att all cykling som inte är på blöt jord/lera går att köra med släta däck = däcken blir smalare utan kantdobbar osv.

Edit: ram för skärmar + feta 650b-däck = perfekt utrymme för breda men superlätta och näst intill omönstrade XC-däck i 622?
I stadsmiljö är det löjligt kul att dundra runt på snabba XC däck. Inte bry sig ett skvatt om spårvagnsspår, hål i asfalten eller trappor. Ett par Vittoria Mescal hade suttit fint. Inte supersnabba men rullar fint och är förutsägbara. Ogillar däck med slät mitt och kantdobbar på asfalt. Jag pendlade ett halvår på Conti race king. Kanske inte det snabbaste men kul va det!

I stadsmiljö är det löjligt kul att dundra runt på snabba XC däck. Inte bry sig ett skvatt om spårvagnsspår, hål i asfalten eller trappor. Ett par Vittoria Mescal hade suttit fint. Inte supersnabba men rullar fint och är förutsägbara. Ogillar däck med slät mitt och kantdobbar på asfalt. Jag pendlade ett halvår på Conti race king. Kanske inte det snabbaste men kul va det!
Exakt min erfarenhet! Jag körde Ikon och de är ju magiska till den typen av aktivitet, och finns fler bra alternativ. Ungefär där är däckutrymmeskravet från min sida mao!

IMG_7930.webp

4500, ny med hope styrlager.
Det är synd att det inte är rätt cykel för
Ändamålet. För det är ett riktigt kap
Ja, de där är ruggigt fina, tror nästan det hade blivit en sån före karatemonkeyn om jag skulle köpa en idag. Också tur att det är en för liten storlek....

Var det den här vi pratade om tidigare? Man kan ju inte förneka att det lär vara en funktionell cykel, oavsett själ eller ej!☺️

Det första jag såg i morse. Är fortfarande lite lockad. Men den ser mer småhjulig ut på bild i stor storlek än jag tänkt tidigare....

På pappret är det där en sån toppenhoj. Men Jag kan verkligen inte sätta fingret vad det är
Som ser off ut med den?

Uppåtriktad stam, uppåtvinklat styre, kedjeskyddet, korta och höga skärmarna?

Det första jag såg i morse. Är fortfarande lite lockad. Men den ser mer småhjulig ut på bild i stor storlek än jag tänkt tidigare....
Exakt, det är ju det där med hjulen...

På pappret är det där en sån toppenhoj. Men Jag kan verkligen inte sätta fingret vad det är
Som ser off ut med den?

Uppåtriktad stam, uppåtvinklat styre, kedjeskyddet, korta och höga skärmarna?
Hjulen?😘

Precis när jag beslutat mig om att det inte är bara en cykel jag behöver så dyker de upp...
Lockande det här.

han är lite som någon sorts happys egen robin hood. Känns som alla hans byggen är roliga och väldigt prisvärda. blir alltid sugen då det postas något nytt :D
Exakt så! Man får lite känslan av att man är en gam som flyger runt högt upp på himlen (dvs trålar k&s) och väntar på att något ska dö (dvs läggas ut till försäljning).

Tillbaka
Topp