Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och happykorrekt är väl att upphittade cyklar en själv inte behöver kan säljas där pengarna oavkortat går till välgörenhet sen?Detta är ute, cykeln står slängd mot ett träd.
Aja få se om den står kvar då kanske jag baxar den - till polisen alltså ;)
Ska du bytlåna cykel med Kenta och Larsa?Nej behöver är just vad man gör. Har f.n bara ett tiotal cyklar hemma. Det låter mycket men det är många som ska använda dom. Inklusive ev tjuvar på stan.
STOFFE! Kenta och Stoffe!Ska du bytlåna cykel med Kenta och Larsa?
Det är dessvärre en bedömningsgrej tydligen. Jag har lämnat ett gäng hojar till snuten, oftast har dom varit glada och tacksamma vid hittegodset men senaste (och kanske sista) gången så var det blankt nej pga tyckte att cykeln skulle ligga slängd i ett dike en längre tid innan jag kunde komma in med den. ”-Hur lång tid då?” ”-Längre.” Så jag lade tillbaks den, sen flyttades den runt ett par ggr innan den försvann.Hur länge ska den vara placerad olåst på samma plats innan man kan ta den till polisen och hoppas på fet hittelön, alt. att ingen hämtar den efter 3 månader och man kan få den?
Finns regler eller är det en bedömningsgrej?
Det där låter ju helt kokobello. Det är väl bättre att lämna in den så att den rättmätiga ägaren har en chans att få tillbaka den? Tur att det inte har hänt mig, för jag skulle ha börjat tjafsa. Verkar dock skilja en del mellan polis i olika städer.Det är dessvärre en bedömningsgrej tydligen. Jag har lämnat ett gäng hojar till snuten, oftast har dom varit glada och tacksamma vid hittegodset men senaste (och kanske sista) gången så var det blankt nej pga tyckte att cykeln skulle ligga slängd i ett dike en längre tid innan jag kunde komma in med den. ”-Hur lång tid då?” ”-Längre.” Så jag lade tillbaks den, sen flyttades den runt ett par ggr innan den försvann.
Det där låter ju helt kokobello. Det är väl bättre att lämna in den så att den rättmätiga ägaren har en chans att få tillbaka den? Tur att det inte har hänt mig, för jag skulle ha börjat tjafsa. Verkar dock skilja en del mellan polis i olika städer.
Säkert ägaren som hittat den! ?Ja nu var ju cykeln borta bara för det. Så kan det gå.
Vad hänger du i för suspekta områden ejenklien?Vettig cykel, vet ej om denna klassas som det
Men nu såg jag den igen, 50 meter från där den stod förut. Olåst!
Och 150 m längre bort stod en pundare och gjorde upp cykelaffär med två ”köpare” :((
(Lite finare cyklar)
Stockholm?Vad hänger du i för suspekta områden ejenklien?
Påhopp , dra alla över en kam sådär ?????Stockholm?
Exakt. En riktig bonnhåla, när det gäller såna saker :(Stockholm?
Älvsjö Hågsetra Hegesten Vestbaja. Typ. Brrr.Vad hänger du i för suspekta områden ejenklien?
Kom över till oss i Örnis, Axan, höjden. Nästan allt bus bortgentrifierat och bristen på skog tar bort mesta behov av mtb'er. Bäst av allt är att du slipper ta t-banan till kukängen ocksåÄlvsjö Hågsetra Hegesten Vestbaja. Typ. Brrr.