En dh släde eller freeride hoj ?!

Renthal

Medlem
Som rubriken lyder ! Är i tankarna på en dh släde då jag blir inte yngre å vill ha lite backup när hjärnan slutar funka ! Helt såld på bröta ner för dh banor och lite hopp banor ibland ! Men vill kunna trampa nångång till mitt lokala berg :P håller en freeride även för dh spår ?? Och vilka märken e nått att ha ? Eller ska jag satsa på en släde å sen bara le då jag trampar mot berget ?? Budget mellan 20-35 behöver inte vara ny heller !

Freeride hojar funkar fint för DH spår. hur långt har du till berget? jag cyklar min DH rig 7km till mitt lokala berg

Oj !jag har väl nån km sen någon km uppför men då kan man ju putta ! Blir mer och mer dh spår runtomkring så snart har man liftburet hoppas jag :) hur håller tex freeride hoj jämte dh ? Dh känns som man kan åka ganska hårt och håller för det :)

DH riggen kommer ju kunna plöja mycket bättre och är antagligen mycket bättre om du ska tävla eller ta KOMs. Men en freeride hoj som en Canyon Torque eller liknande kommer utan problem att ta det mesta en DH park slänger åt den.

Om det bara är skoj man är ute efter så brukar ju att "underbike:a" vara det bästa

Ja så äre ju ! Ja den såg jävligt fin ut! Ja är väl både skoj och vem vet kanske någon tävling blire nog ! Man får spana runt finns fina dh riggar men mindre av freeride cyklar !:P

Här är härligheten ! :)

Bilagor

• 20200511_204017.jpg
    20200511_204017.jpg
    1.5 MB · Besök: 366
Om jag jämför min YT Tues DH med min Nukeproof Mega (170/165 mm) så har Megan väldigt stor del av utförsmöjligheterna av DHn men går att använda som stigcykeln. DHn är fortfarande marginellt bättre som DHcykel, men helt värdelös som stigcykel.

Tillbaka
Topp