En hel del brevetgrus på lördag

Petert

Aktiv medlem
... med start och mål i Köping, Västmanland. Ca 3 mil asfalt. Aktuellt grus är rätt snällt men några kilometer är så bökiga att det krävs minst 30 mm på fälgarna för en angenäm upplevelse.

Notera att du måste kunna hålla dig vid liv i knappt 11 mil innan vi når Söderbärke och den enda butiken och matstället på hela rundan.

https://ckdistans.wordpress.com/vasterasbreveter/koping/

Anmälan senast torsdag till CK Distans infomejl.

Välkomna!

Hej Peter!

Finns det någonstans att stuva undan lite grejer under tiden man är ute och brevet-cyklar?
Jag funderar nämligen på att sova i tält på vägen till Köping men vill ogärna cykla med packning under breveten.

Är det någon som åker från Stockholm/Södertälje imorgon och som kan tänka sig att ta med mig och cykel till Köping?
Alternativet att tälta känns lite övermäktigt just nu.

Jannetuba sa:
Petert sa:
Aktuellt grus är rätt snällt men några kilometer är så bökiga att det krävs minst 30 mm på fälgarna för en angenäm upplevelse.

Fegt :)

Ska jag tolka det som att du kommer hit med 28 mm igen? Ja, fungerade det på de vansinniga vägarna från Västerås i maj borde du bemästra dessa också. Jag ångrar förstås att jag skrev att det "krävs" minst 30 mm. Alldeles för fyrkantigt.

Petert sa:
Jannetuba sa:
Petert sa:
Aktuellt grus är rätt snällt men några kilometer är så bökiga att det krävs minst 30 mm på fälgarna för en angenäm upplevelse.

Ska jag tolka det som att du kommer hit med 28 mm igen? Ja, fungerade det på de vansinniga vägarna från Västerås i maj borde du bemästra dessa också. Jag ångrar förstås att jag skrev att det "krävs" minst 30 mm. Alldeles för fyrkantigt.

Haha :) Kör samma däck som förra gången, vi får se hur det går. Ser fram emot morgondagen, det ska bli kul.

Jannetuba sa:
Petert sa:
Jannetuba sa:
Petert sa:

Haha :) Kör samma däck som förra gången, vi får se hur det går. Ser fram emot morgondagen, det ska bli kul.

Vi blir ett tajt gäng på sex cyklar med ryttare. En härlig lördag, garanterat.

Lite nyfiken, vilken fart hålls på ett sådant här arrangemang? Är det en tävling eller kör ni tillsammans hela vägen?

Det blir som det blir, men det är ingen tävling och jag gissar att vi håller ihop i en eller två grupper hela vägen (eller nästan hela vägen, en bit in på andra halvan brukar det alltid vara några som får extra sprätt i benen). Farten är omöjligt att säga.

HenkeN sa:
Lite nyfiken, vilken fart hålls på ett sådant här arrangemang? Är det en tävling eller kör ni tillsammans hela vägen?

Snitthastigheten sett över en mil på olika vägsträckor på samma runda kan pendla mellan -20 och +30 km/t även om landskapet är platt, beroende på underlaget. Ibland kör vi på tungkörda nedlagda banvallar och ibland på stenhårda grusvägar utan grus i hjulspåren.

Tillbaka
Topp