en liten fråga, vad är grejerna värda?

Oskar_

Ny medlem
Tja, jag ska köpa mkt nytt i vinter till hojen, och funderar på att sälja grejerna som sitter på nu, jag undrar vad det kan va värt?

bakhjul: DT onyx nav med alex DX32 fälg och DT aero ekrar, fälgen är grindad 2ggr och i bra skick
framhjul: DT onyx disc nav med mavic x317 fälg och DT aero ekrar, mkt fint skick på hjulet
vevparti: aricle med fyrkantsaxel och integrerat drev i bashen, knappt nåra repor alls.
frambroms: magura lousie gamla modellen, nyskick
styre och styrstam: tryall yourself replica 74cm okapat, 90mm stam, styret öär lite santpapprat under greppen, inget man ser när man har grepp på.
kasett: XTR 953, bara körd på 2 olika drev.
bakväxel: XTR 960 shortcage repad, ok skick

ja va kan man sätta för pris på domhär grejerna? allt är i superbra skick förutom bakväxlen som va repad när jag köpte hojen...

Mvh Oskar

Senast redigerad av en moderator:
bjorre skrev:
-------------------------------------------------------
> beror på om kan man få grejjerna signerade? ;)

hahaha visst men då tillkommer 100kr ;)

jag vet, men crescent hade ju mongospec på ilionsarna 2003... dock är ju ekrana dyra, typ 29kr styck om jag minns rätt.

kom även på att jag har en FSA FR200 50mm styrstam för 25.4 liggandes, nästan inte körd med, va är den värd?

2563kr utan nipplar kostar bakhjulet i löspris (CC) så jag tror nog allt är värt lite mer än 2000kr :Þ

edit: framhjulet kostar 1963 i löspris på CC åxå.

Senast redigerad av en moderator:
Tveksamt, kanske lite till. Man vill ju så klart alltid ha bra betalt när man säljer grejor men man måste inse att andrahands värdet på cykeldelar är mindre än halva nypriset... :(

Oskar, varför frågar du om du vet att alla andra kommer undervärdera dina saker (enligt dig)... Lägg på en rejäl marginal på det lägstapris du vill få ut som alla andra. Sedan är det bara hoppas någon går på bluffen...

jag vet inte... jag vet bara inte va man kan begära för prylarna, men 2000kr är att ge bort de o då behåller jag häldre det.

bwahaha...med tanke vad du försöker ta för din bianchiram <http://www.blocket.se/view/6503142.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=0> så tror jag nog att du ska sikta lite lägre ;). Om du nu vill få saker sålda dvs

keffmonst skrev:
> bwahaha...med tanke vad du försöker ta för din
> bianchiram http://www.blocket.se så tror jag nog
> att du ska sikta lite lägre ;). Om du nu vill få
> saker sålda dvs
>
> MMM - Mums Med Mustachestyre

haha den är lite överprissatt ja, men det är lite prutmån påren, sen när jag frågade jibo för ett tag sen så tyckte dom den kunde va värd 3-4 tusen.

Oskar_: kollar du lite mer på blocket så ser man samma ram men då som komplett cykel för 7000:- också. då lär inte ramen vara värd 4000:-. Sen så är det svårt att veta vad man ska ta för en ram, jag verkar också ta för mycket iaf för inget intresserad nästan.

ja jag vet att jag inte kommer få den såld för 4000kr :) men jag ville bara teesta o se, när jag hade sålt p2an så redigerade jag om annonsen o la in ramen för skojjskull...

men om 2000kr skulle vara de rätta priset för ramen vill jag inte sälja den, då hänger jag den häldre på väggen :)

vafan oskar, du har ju lovat mig att bugga en Svettocykel av Muttan... dålig stil att bara sälja den så där...

Wasabi skrev:
> vafan oskar, du har ju lovat mig att bugga en
> Svettocykel av Muttan... dålig stil att bara sälja
> den så där...
> - happy konspiracy -

jag ska bygga en svettotrial, daaah ;P

Får man fråga varför du ska sälja så fina grejer? Vad ska du ersätta dem med? Jag skulle ha förstått om det var lite halvbilliga grejer och du ville uppgradera men du kan ju knappast uppgradera mer.

ska bygga nytt bakhjul med chris king nav sen mavic xm721 fälg, sen ska jag byta gaffel för orginal är sprucken o då ska jag samtidigt byta till v-broms, sen crossmax XL framhjul o XTR v-broms, sen ska jag byta till racerväxlar, sen ny längre styrstam och nytt styre med mer upsweep, sen vevparti bara för att jag känner att jag vill ha det :P

en ledtråd: det finns i alla färger du kan tänka dig, det går inte att se direkt på det utan speciella glasögon och det låter som en bayersk harskramleorkester...

Oskar_ skrev:
> ska bygga nytt bakhjul med chris king nav sen
> mavic xm721 fälg, sen ska jag byta gaffel för
> orginal är sprucken o då ska jag samtidigt byta
> till v-broms, sen crossmax XL framhjul o XTR
> v-broms, sen ska jag byta till racerväxlar, sen ny
> längre styrstam och nytt styre med mer upsweep,
> sen vevparti bara för att jag känner att jag vill
> ha det :P

Okej, då fattar jag. Det låter i och för sig kul! Glömde att det ju går att uppgradera till CK nav, lyckliga du..;)

Kapar tråden lite, vad kan man tänkas få för en 5 månader gammal Fox Float RL gaffel samt en Fox Float RP3 bakdämpare? Typ alltså...

Hmm, vad har du i kikarn nu? :P

Muerto skrev:
> Kapar tråden lite, vad kan man tänkas få för en 5
> månader gammal Fox Float RL gaffel samt en Fox
> Float RP3 bakdämpare? Typ alltså...
>
> --------
> Jag är knäpp och &#65532;-fixerad.
> (Do not put your hands in the ball exit area)

Oskar_ skrev:
> ska bygga nytt bakhjul med chris king nav sen
> mavic xm721 fälg,

EX721 menar du? Den är ju smal som f*n, nej usch. Varför inte en ny DX32 eller något ännu bredare och borrat. :-D

> nytt styre med mer upsweep,

Äsch skaffa tapp med lite rise i stället eller ville du åt vinkeln snarare än höjden? Tänk på att Try-All har forward sweep (enda styret som har det?) och inte backsweep - det kan nog göra ganska många cm som du får kompensera med tappen.

> sen vevparti bara för att jag känner att jag vill
> ha det :P

XTR-952?

Jonas skrev:
> Oskar_ skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ska bygga nytt bakhjul med chris king nav
> sen
> > mavic xm721 fälg,
>
> EX721 menar du? Den är ju smal som f*n, nej usch.
> Varför inte en ny DX32 eller något ännu bredare
> och borrat. :-D

nä, ska testa en EX721

> > nytt styre med mer upsweep,
>
> Äsch skaffa tapp med lite rise i stället eller
> ville du åt vinkeln snarare än höjden? Tänk på att
> Try-All har forward sweep (enda styret som har
> det?) och inte backsweep - det kan nog göra ganska
> många cm som du får kompensera med tappen.

jag menar inte backsweep, utan mer vinkel uppot, try-alls sryre är nästan rakt åt alla håll

> > sen vevparti bara för att jag känner att jag
> vill
> > ha det :P
>
> XTR-952?
>

middleburn RS7 isis

fast just nu är jag inte sugen på nåt av det, för min katt dog inatt :(

Tillbaka
Topp