En man i lycra

En man i lycra
Kalasbra skrivet.
Både om årstiderna och den tysta samhörigheten med de andra vanecyklisterna man möter. De man döpt för sig själv och gläds oförklarligt åt när man återses.

Åretruntpendlare sedan 5 år.

En man i lycra
IMG_3522.JPG

Idag tog jag cykeln till ICA och köpte tidningen. En viss overklighetskänsla infann sig när jag såg att jag förärats en helsida!

Tackar ödmjukast för all peppning!

En man i lycra
Det är dig väl förunnat att få den publicerad. Hoppas många läser också, jag tror det, för har man väl börjat är man fast till slutet.

En man i lycra
Hoppas Belinda Olsson från SVT Debatt (numera Opinion) läser och får sig en tankeställare också, med tanke på hur hon brukar raljera mot just lycra-männen...

Grattis till publiceringen, Kristoffer!

En man i lycra
JTF sa:
Hoppas Belinda Olsson från SVT Debatt (numera Opinion) läser och får sig en tankeställare också, med tanke på hur hon brukar raljera mot just lycra-männen...

Grattis till publiceringen, Kristoffer!
Är det inte i det närmaste självklart att godtycklig "proffstyckare" vid minst ett tillfälle raljerat på ett ofta tämligen inkompetent sätt?!

I övrigt stämmer jag in i hyllningskören.

En man i lycra
GoranS sa:
Är det inte i det närmaste självklart att godtycklig "proffstyckare" vid minst ett tillfälle raljerat på ett ofta tämligen inkompetent sätt?!
Jo, dessvärre är det nog som så. Men det är väl ett medvetet eller omedvetet trick för att få igång en debatt samt viral aktivitet på sociala medier. Men om t.ex. 10 år när cyklingen blivit en allt naturligare del av vardagen för genomsnittssvensken än vad den är idag, så kommer nog intresset att reta sig på lycra-cyklister att avta kan man hoppas.

Tillbaka
Topp