En och endast en cykel
Happymtb är ett bra sätt att få reda på vad som händer, hur man skall fixa grejer etc inom cykelrörelsen. Men, lixom många andra internetfora, tenderar diskussionen alltför ofta handla om prylar. Vilka prylar har du? De här prylarna har jag. De här prylarna vill jag ha. Etc... Visst är det svårt att hoja utan en cykel, men hur många cyklar och andra grejer kan man egentligen behöva? Behöver man verkligen en pendlarhoj, en racerhoj, en downhill, en xc, en fixie samt en bmx för att vara lycklig? Personligen är tjusningen med cykling att det är miljövändligt, enkelt och smart. Men hur miljövänligt, enkelt och smart är det när man behöver ett cykelställ för bara sina egna hojar?
För några år sedan kom single-speed trenden. Back to basics, enkel hoj, schysst cykling. Nu tycker jag att det är dax med en 'enbart en' cykelrörelse. Köp en kvalitetscykel som är en schysst kompromiss mellan att hoja i skogen och till jobbet, och spendera mer tid cyklandes än funderandes på cykelgrejer!
Vem är på? Alla som klarar sig med en cykel, upp med en hand!
*vinkar*
För några år sedan kom single-speed trenden. Back to basics, enkel hoj, schysst cykling. Nu tycker jag att det är dax med en 'enbart en' cykelrörelse. Köp en kvalitetscykel som är en schysst kompromiss mellan att hoja i skogen och till jobbet, och spendera mer tid cyklandes än funderandes på cykelgrejer!
Vem är på? Alla som klarar sig med en cykel, upp med en hand!
*vinkar*