En sån där cykeljacka med avtagbara ärmar

rularn

Aktiv medlem
Tänkte köpa en sådan!

Max 1000 kr (gärna billigare om möjligt).
Avtagbara ärmar som sagt
Ventilation på ryggen
Sjyssta fickor
Sjysst kvalitet osv osv

Jag är 192 cm lång och väger 88 kg, vilken storlek gäller då?
Länka era förslag!

Tack på förhand!

Jag köpte Craft-jacka på senaste yardsalen. Känns som bra kvalisort, men största problemet är att ärmarna är gjorda för Karl-Alfred. Trots att jackan är i storlek small och sitter bra skulle jag nästan kunna få i låren (åtminstone vaderna då...) i ärmarna. I lite mot- eller fartvind fladdrar och smattrar ärmarna fruktansvärt. Bästa är att prova ut storlekar ordentligt.

Cykeljacka med avtagbara ärmar bygger ju bekant på principen "cykla med skavande dragkedja i armhålan", du har aldrig övervägt en väst och lätt prasslig överdragsjacka i stället ? :-/ T

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykeljacka med avtagbara ärmar bygger ju bekant
> på principen "cykla med skavande dragkedja i
> armhålan", du har aldrig övervägt en väst och
> lätt prasslig överdragsjacka i stället ? :-/ T

Tycker det verkar smidigt med en kombinerad historia, jacka och väst i ett. Brukar dem skava i armhålorna? Måste väl finnas modeller som inte gör det? :/
Sen, har man inte en tshirt under?

Jag har en vindtät Decathlon-tröja med löstagbara ärmar. Den skaver inte heller i armhålorna. Jag har senare sett att andra tillverkare har liknande tröjor, jag har för mig att det var North Wave och Gore. Men det är alltså mer en tröja än en jacka, så det var kanske inte det du ville ha.

hille skrev:
> Skavande i armhålan måste väl bero på om
> dragkedjan sitter i armhålan eller inte. Den här
> Craftjackan har dragkedjorna placerade så det
> absolut inte blir någåt skvande. Ventilation i
> ryggen och ficka bak.
> http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?Produc
> tID=7035

Ah den ser ok ut. Hur stor är ventilationen? Jag är nog ute efter mycket luft där bak, inte bara en liten flik om du förstår.

Finns det föresten något att ha från tex biltema?

LTS skrev:
> Jag har en vindtät Decathlon-tröja med
> löstagbara ärmar. Den skaver inte heller i
> armhålorna. Jag har senare sett att andra
> tillverkare har liknande tröjor, jag har för mig
> att det var North Wave och Gore. Men det är
> alltså mer en tröja än en jacka, så det var
> kanske inte det du ville ha.

Allt är av intresse, säger du att den är bra så gärna! Har du nån länk?

rularn skrev:
> Allt är av intresse, säger du att den är bra
> så gärna! Har du nån länk?

Jag är väldigt nöjd med den. Jag använde den senast i morse.
Jag letade lite nu på deras hemsida, men hittade den inte. Det var några år sedan jag köpte den, så det är inte säkert att den finns kvar.

Jag köpte ett R90 joggingställ två månader innan jag försökte stoppa en top cab med begränsad framgång. Har inte sprungit många meter sen dess men jackan är bra när jag cyklar. Borde kosta mindre än 1000 pix lite då och då

Jag köpte en Craft för 700 spänn på cykloteket med avtagbara ärmar, den funkar finfint hittils. Armarna på på morgonen, armarna av på eftermiddagen.

Active Convert jacket heter den.

danode skrev:
> Jag köpte en Craft för 700 spänn på cykloteket
> med avtagbara ärmar, den funkar finfint hittils.
> Armarna på på morgonen, armarna av på
> eftermiddagen.
>
> Active Convert jacket heter den.

Sjysst! Men är den inte lite snål med ventilation bak på ryggen?

Vilken ventilation? :P

Funkar som sagt bra hittills, gissar att när sommaren gör sig påmind blir det ingen jacka alls, svart är ju inte jätteskönt i gassande sol heller :)

Nufortiden finns det vastar och jackor som vager omkring 100 gram styck och ar mindre an en klementin.

Hade en sadan jacka/vast du pratar om - tror det var en Adidas. For ett antal ar sedan nar jag korde Vatternrundan var det cirka 10 grader och hallande osregn. Eftersom jag korde i ett bra gang drojde jag lite val lange med att ta pa armarna pa min "smarta" kombijack (jag korde alltsa jackan som vast). Nar jag val stannade till och skulle ta pa armarna var jag rejalt nerkyld, hander och armar skakade av kylan och mitt IQ var pa negativa varden. Tog mig en bra stund att fa dit armarna - designen var alltsa alltfor smart for mig i alla fall.

Har man daremot en ultratunn vast pa 80 gram och en jacka pa drygt 100 gram tar det bara sekunder att byta- nagot man till och med kan gora medan man cyklar. Har en Montane som ar kanon - tajta armar vilket min gamla Pearl Izumi inte hade.

Tillbaka
Topp