En skapatråd. Måla cykelskor

Drosa

Aktiv medlem
Bara dumt knäppt och onödigt eller ett kul skaparprojekt i vintermörkret?

Efter jag har sett så mycket coola målade cykeldojjor på nätet väcktes tanken på att kanske försöka göra något själv och se hur det kan bli och så får man ju en god anledning att skaffa nya skor. Sagt och gjort-scrollade nätet på tricks och tips och sedan blev det köp av skor (fizik powerstrap) och lämplig färg och tillbehör och satte igång arbetet.

Designen är en kombo av färgerna på mina nya cykeltröjor, lite eget samt huvudinspirationen från ett par jag sett på nätet.

Så här kommer en liten bild efter en helgs arbete med 1 sko!

20201207_170641.jpg

Kul!
Jag har målat mina cykelskor några gånger med. Senast dokumenterade jag det för att dela med mig men blev aldrig av.. Så får väll passa på nu när det dök upp en tråd på samma tema.

Köpte ett par skor här på k&s som jag gick lös med sprayfärg och gick lös med en posca penna:
4FDED42B-D9F0-4967-81C7-CEB3BEB0C66B.jpeg
F5E5081F-0BD4-4027-9445-5133D1571F14.jpeg
7B5B8B63-4A83-44EE-AC71-9B20E8AF8CCB.jpeg

Kul!
Jag har målat mina cykelskor några gånger med. Senast dokumenterade jag det för att dela med mig men blev aldrig av.. Så får väll passa på nu när det dök upp en tråd på samma tema.

Köpte ett par skor här på k&s som jag gick lös med sprayfärg och gick lös med en posca penna:
Visa bilaga 457525Visa bilaga 457526Visa bilaga 457527
Körde du nån klarlack utanpå eller har färgen hållit ändå? Tänker främst på poscan

Kul!

Visa bilaga 457527
Supersnyggt! Men brukar de hamna på rätt fot? ?

Jamen tack Willie! Nu fick jag ju mindevärdeskomplex och annat.
Skiter i det här projektet. Kanske ska ta och måla en hjälm i stället??
Eller...,nä.?

Sorry @Drosa var inte meningen att kapa din tråd. Jag tror ditt resultat kommer vara bättre än mitt. =)

Jag mattade ner mina skor med en slipsvamp och sedan sprayade dem svarta med montana sprayfärg. Målade med posca marker och körde ett varv med matt klarlack. Det har hållit ok men de börjar absolut se slitna ut efter förra säsongen så kanske får göra ett nytt försök och en uppdatering här sen.

Sorry @Drosa var inte meningen att kapa din tråd. Jag tror ditt resultat kommer vara bättre än mitt. =)

Jag mattade ner mina skor med en slipsvamp och sedan sprayade dem svarta med montana sprayfärg. Målade med posca marker och körde ett varv med matt klarlack. Det har hållit ok men de börjar absolut se slitna ut efter förra säsongen så kanske får göra ett nytt försök och en uppdatering här sen.
Ny design varje säsong känns rimligt ändå.

Lugnt angående trådkapningen.?
Bara kul att se andras skapelser.?Och nej, jag tänker verkligen inte ge upp mitt projekt. Lite nya designidéer dök upp i skallen i går kväll.?Får se hur det kommer att bli...

Senast ändrad:

Sprejade du insidan också? Hur ser de ut nu, om du vågar visa?

kul projekt. målade om en del sneakers back in the days.

senast var det dock en av de mest använda av mina bell biker-hjälmar där insidan på försök fick tillblandad 'rätt' rödorange färg. utfallit lyckat, så snart skall mint-exemplaren som står på vänt att användas få samma behandling. den vita insidan i original är uppsugande och mycket smutskänslig, kräver ständiga rengörningsinsatser. slut på det nu.
DBBFB3BF-2A70-49BA-A93D-8CA1E41047C3.jpeg

Försökt få tag på nya Freerider pro? Försökt hitta i rätt färg och bra pris?
Det blev ett par röda i rätt storlek, till rimligt pris med lite markeringspenna för att svärta dom lite.
Hade tom. kunnat göra dom helsvarta, men hur roligt är det när man är pappaledig under en pandemi?

20201210_110529~2.jpg
20201210_110545~2.jpg
20201210_110625~2.jpg

Kul att prova! Har ett par Giro ACC jag kan tänka mig testa på, men funkar inte så bra på läder kanske (om det nu är det...) :D

Kul att prova! Har ett par Giro ACC jag kan tänka mig testa på, men funkar inte så bra på läder kanske (om det nu är det...) :D
Har ett par Giro ACC också, är ganska säker på att det är syntetmaterial (Tror "äkta" läder är väldigt ovanligt numera i cykelskor)
Snabbgoogling "WITH ITS PREMIUM EVOFIBER BREATHABLE MICROFIBER UPPER"

Målningen fortskrider i sakta mak.
Verkligen tidskrävande jobb. 4 lager för att täcka snyggt gör att det är tidskrävande och diverse tabbar gör att det tar ännu längre tid.? Men nu är bägge skorna snart "grundmålade" och jag väntar otåligt på schabloner och 2 milimeters maskeringstejp så att jag kan slutföra galenskaperna.?
Idéer har tillkommit och andra har förkastas.

någon som testat biltemas vinylsprayfärg på cykelskor? Har köpt den svarta som jag tänkte testa på ett gammalt par Shimano DH-skor.

Onekligen är man inte riktigt klok.?? Efter jul och nyårshelger där jag var oinspirerad och inte hade någon motivation till måleriet så har jag nu tagit tag i det och äntligen fått klart en sko. Så då är det bara resten kvar på vänsterdojjan mao.? Resultatet blev väl...ganska bra även om jag inte är helnöjd men vänsterskon kanske blir ngt bättre?
Nåja, då ska vi se sa den blinde till den döve-så här blev det.

20210110_133141.jpg

20210110_133141.jpg
20210110_133321.jpg

Tänker på om det blir någon skillnad i funktionen? Det är väl kanske lite goretex och lull-lull i en del skor? Coola skor annars utseendemässigt :)

Tillbaka
Topp