Luthman Photography
Aktiv medlem
[Enduro bike check] Visa ditt endurovapen
Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> jofahjalm skrev:
> > Bromsoket fram är nedgraderat till Deore för
> att
> > visa att jag inte är någon snobb.
>
> Om jag hade din kraschhistorik hade jag sett till
> att frambromsen var den mest kompetenta
> komponenten på cykeln, inte den billigaste. :)
>
Jag tror att det i längden (sjukhusräkningar vs cykelräkningar) blir billigare att köra sönder Deorebromsar är Saint/Zee. Vi har ju typ gratis sjukvård. Tyvärr har vi inte statligt subventionerade cykeldelar. Än.
Deore bromsarna nyper lika bra som de andra i Shimanos utbud, förutom fyrkolvsoken så klart. SKillnaderna kaaanske kan dyka upp vid långa utförslöpor eftersom kolvarna inte är keramiska vilka de är på SLX och uppåt. Jag tänker köra Deore i år (de sitter nämligen orginal och jag orkar inte byta ut ett par shimanobromsar mot ett par andra shimanobromsar om de inte är betydlgit krallgiare, typ Zee), så jag är övertygad om att de är kalas.
-------------------------------------------------------
> jofahjalm skrev:
> > Bromsoket fram är nedgraderat till Deore för
> att
> > visa att jag inte är någon snobb.
>
> Om jag hade din kraschhistorik hade jag sett till
> att frambromsen var den mest kompetenta
> komponenten på cykeln, inte den billigaste. :)
>
Jag tror att det i längden (sjukhusräkningar vs cykelräkningar) blir billigare att köra sönder Deorebromsar är Saint/Zee. Vi har ju typ gratis sjukvård. Tyvärr har vi inte statligt subventionerade cykeldelar. Än.
Deore bromsarna nyper lika bra som de andra i Shimanos utbud, förutom fyrkolvsoken så klart. SKillnaderna kaaanske kan dyka upp vid långa utförslöpor eftersom kolvarna inte är keramiska vilka de är på SLX och uppåt. Jag tänker köra Deore i år (de sitter nämligen orginal och jag orkar inte byta ut ett par shimanobromsar mot ett par andra shimanobromsar om de inte är betydlgit krallgiare, typ Zee), så jag är övertygad om att de är kalas.