Enduro däck conti

Enduro däck conti
Jag körde Trail King med black chili senaste höst, vinter, vår. Det funkade fint, men Hellas är ju inte så lerigt, mest bara blött.

Senast ändrad:
Enduro däck conti
Jag tror inte du kan jämföra rakt av över kategorigränserna. Det som är ett duktigt mönstrat höstdäck för AM är ett torrdäck för Dh, se på t.ex. Minion.

Enduro däck conti
Crossmax skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser inte varför Trail King skulle funka sämre i
> vått/lera än MK2.

Antar att det på MK2 gräver ner sig lättare pga dobbarna är snäppet högre och glesare samt att däcket inte är riktigt lika "utbubblande" på sidan? Har kvar mitt gamla hela MK2 och det känns mer som ett 2.2 jämfört med TK 2.4 volymmässigt.

Senast ändrad:
Enduro däck conti
EeHh skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej, men om du kollar
> http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/tyre_appli
> cation/MTB_2015.jpg så har de tydligen gjort en
> "projekt" version av både Baron och Kaiser som
> klassas som samma kategori som Trailking?
> Baron projekt 2.4 kanske är det som gäller.
> Hittar dock inte en enda butik som säljer detta??
> :(

Mer trögrullat ju längre upp i skalan, troligen mer grepp där med.

Projekt baron/kaiser släpptes bara för ett tag sedan och då skickade conti 10st däck av varje storlek till återförsäljarna, troligen är däcken slut vid det här laget.

Enduro däck conti
Att vara icke märkestrogen i valet av däck är ju typ det creddigaste man kan uppnå på denna sida gap-hoppande :D

Våga vägra Conti!

Enduro däck conti
Baron Projekt är ett trendurodäck som släpptes nyligen, det finns på bike-components och kostar massor.

Kaiser Projekt släpptes för typ 2 år sen eller ngt och är ett dh-däck på 1200g, det pratas om att det ska kommai samma casing som Baron Projekt med det har inte hänt än och jag håller inte andan med tanke på att det snackades om Baron Projekt i åratal innan det till slut släpptes

Tillbaka
Topp