[Enduro] EWS - nyheter, spekulationer, rykten och resultat

mikipedia_ sa:
larsaw sa:
TK sa:
Någon som vet vad som hände med Robin?

Vet ej, hans resultat försvann! efter sträcka 3?!

Han är inte med på teambilden i Pbs photoepic lr i resultatlistan öht?

Det är fan skumt det här, bara Ibis-tjejerna har kommenterat sig på soc.media, varken Wallner eller Zakka har lämnat något som helst media-avtryck sedan träningsdagarna...
Hoppas bara han inte gjort sig illa :/
Tycker iof att det borde ha rapporterats på något sätt om så vore fallet...

Cedric Garcias vlog från dagen var rätt trevlig, verkar ha varit rejält lerigt och halt.

Senast ändrad:
C-dale sa:
Det måste vara stor skillnad på föret för de tidigare startande och den seedade gruppen (som fick starta i regn)
Bäst av de seedade Sam Hill på 20:e plats följd av Clementz. Robin 6:a av de seedade.
Jag trodde Richie gjort ett superåk när han var ikapp Oton, men det var var Oton som var över 1 min back.
En grym start för förra årets juniormästare Adrien Dailly.

theBrand sa:
Jag sätter mina pengar på en viss australiensisk herre med förkärlek för platta pedaler.

så...
Sam kom fyra, 8s efter de som fick köra innan regnet, nästan 20s före Greg Callaghan (som var den enda andra seedade föraren i närheten).
Jag tror Sam kommer bli farlig i år helt enkelt.

Luthman Photography sa:
Det som är lite tråkigt med att Hill klarar sig bra är ju att det bevisar ju att enduro är en bra sport för avdankade dh-åkare.

Njae, hur bra har det gått för Barell egentligen? Han var stabil första året 24 sen har han legat utanför topp10 väldigt ofta. Tror nog bara Hill är grym!

Jag tänker att det är positivt för sporten att Sam Hill är bra. Det visar att det är en fördel med all erfarenhet med de år han lagt på att träna och tävla. Att veta när man ska släppa på allt och när man ska hålla igen lite för att undvika kostsamma misstag...

mikipedia_ sa:
Luthman Photography sa:
Det som är lite tråkigt med att Hill klarar sig bra är ju att det bevisar ju att enduro är en bra sport för avdankade dh-åkare.

Njae, hur bra har det gått för Barell egentligen? Han var stabil första året 24 sen har han legat utanför topp10 väldigt ofta. Tror nog bara Hill är grym!

Fast Barel har ju klivit ner från det seriösa rejsandet som jag förstår det. Dricker vin och äter ost. Sen har han ju kört ett rejs med spräckt ryggkota. Då är allt okej.

Bump-elli-bump-BUMP!

Imorn är det dax för Robbin o dom andra för EWS deltävling No 2 i Tasmanien :D

Träningen har skett på episkt fina o torra stigar, men precis som i Rotorua så förutspås ett massivt regnväder komma in o göra KAOS av förberedelserna...

En del sträckor har en del off-camber på stenhäll, lär bli rätt "speciellt" att komma driftande där.

En förhandstitt på sträckorna hittar ni här: https://m.pinkbike.com/news/tasmania-track-preview-ews-round-two-video-2017.html

Och mysiga träningsbilder här: https://m.pinkbike.com/news/taz-mania-ews-round-2-tassie-2017.html

Heja heja heja!!!

Senast ändrad:
Ser ut att vara riktigt roliga sträckor, är det Hill som är killen att slå i helgen eller är Rude revansch sugen?

larsaw sa:
TK sa:
Ser ut att vara riktigt roliga sträckor, är det Hill som är killen att slå i helgen eller är Rude revansch sugen?

Rude verkar vara hetast även om Maes lär ha presterat överljudspassager lite här o där :)
Rude har aldrig presterat på topp i regn, ligger 5a nu med tre sträckor kvar och Graves i ledning. Verkar ha slutat regna så sista sträckorna blir spännande.

.

Bilagor

• IMG_0043.PNG.jpg
    IMG_0043.PNG.jpg
    37.6 KB · Besök: 152
Kul med lite nytt i toppen, ser ju ut att bli svårtippat om totalen. Hill visar ju en enorm jämnhet, fortsätter han så blir han svårslagen.

Adrien Dailly kör på Lapierre inte Sunn...

Kul att det lär bli jämnare mellan toppåkarna både på herr och dam sida!

Fasiken! Robin ser ut att ligga kvar på 5'e plats efter första dagens sträckor :)
Sjukt starkt kört! Hoppas han kan hålla ihop det imorn, sjukt pepp!

Heja heja HEJA!!!

Tillbaka
Topp