[Enduro] EWS - nyheter, spekulationer, rykten och resultat

durietz sa:
Nu 4! på 7an! Tillbaka i matchen! 7 totalt. Kom igen nu Wallner! Vad händer med Rude den här säsongen eg?
Rude punkade igår och kraschade ordentligt idag men vann dom 2 sista sträckorna så man skall nog inte räkna ut honom. Kommer nog att bli ordentligt spännande kring totalsegern i år.

Bilagor

• p5pb14725654.jpg
    p5pb14725654.jpg
    520.1 KB · Besök: 68
Bump!
Nedräkningen är inne på upploppet för EWS kanske folkkäraste deltävling! Spännande att se om Callahan kan knipa sin tredje seger här på hemmaplan.
Skönt för Robin att få köra sin nya Mojo HD i en roligare färg än "camo-svart" :)

340FD0A6-98F6-42DE-97DC-590B25481FB8-3212-000002C8D4CE90A7.jpeg

Samt så klart ett extra stort LYCKA TILL!!! Till övriga svenskar som deltar, t.ex. Henrik83...

Senast ändrad:
"Träning" på SS5-6 idag. Hade lika gärna kunnat skita i det & köra blint imorgon. Ni som körde ESS i Falun 2015 kan föreställa er dagens förhållanden, lägg på 15cm extra lera bara.. Ska bli kul & se hur banan ser ut imorgon på racet :-)
Annars är väl starten på SS6 det vidrigaste jag nånsin gjort med cykel, första gången på bra länge då jag faktiskt var rädd på riktigt när man rulla över ett krön. Herrejävlar vilken respekt man får när man ser de stora grabbarna bara flyga ner för saker man själv kör endast efter fem minuter mental laddning.

IMG_1107.JPG

Henrik83 sa:
"Träning" på SS5-6 idag. Hade lika gärna kunnat skita i det & köra blint imorgon. Ni som körde ESS i Falun 2015 kan föreställa er dagens förhållanden, lägg på 15cm extra lera bara.. Ska bli kul & se hur banan ser ut imorgon på racet :-)
Annars är väl starten på SS6 det vidrigaste jag nånsin gjort med cykel, första gången på bra länge då jag faktiskt var rädd på riktigt när man rulla över ett krön. Herrejävlar vilken respekt man får när man ser de stora grabbarna bara flyga ner för saker man själv kör endast efter fem minuter mental laddning.
Kul med lite back-stage rapporter! Kör hårt.

Henrik83 sa:

Bra rapport. ESS 2015 i Falun låter spännande, har svårt att se hur det skulle kunna vara MER lera bara.

Så jävla spännande. Zakarias gör en jätte insatts, Jc crashar på ss6 Robin ligger 7 efter ss5 (25 hundradelar efter Rude)
Verkar gå fint för Kangas oxå!

mikipedia_ sa:
Så jävla spännande. Zakarias gör en jätte insatts, Jc crashar på ss6 Robin ligger 7 efter ss5 (25 hundradelar efter Rude)
Verkar gå fint för Kangas oxå!

På vilken plats ligger Kangas?

Wow! Så härligt att det äntligen släpper för wallner, han har kämpat så länge i dh-cirkusen utan att få till några riktiga resultat.

Om han kan fortsätta säsongen så här lär han ju ligga riktigt bra till i totalen!

H. sa:
Wow! Så härligt att det äntligen släpper för wallner, han har kämpat så länge i dh-cirkusen utan att få till några riktiga resultat.

Om han kan fortsätta säsongen så här lär han ju ligga riktigt bra till i totalen!
Synd att han har en dnf i bagaget annars hade det kunnat bli riktigt bra, verkar köra jämnt och stabilt pä hög nivå nu.

Hur ser din klubb, CFBC, på det här med att du inte vann? Är det uteslutning som gäller eller räcker det med någon form av offentlig bestraffning?

Bra kört!

H. sa:

Riktigt kul att han hittat mojon (!) och får till det. :)

Starkt av Zaka också, hela teamet verkar vara på ett bra ställe, och ha mtrl som levererar.

Apropå det var nya röda färgen het.

Luthman Photography sa:
Hur ser din klubb, CFBC, på det här med att du inte vann? Är det uteslutning som gäller eller räcker det med någon form av offentlig bestraffning?

Bra kört!

Ett tiopack med kondomer & sen tjänstgöring en fredagkväll på Flottsbros parkering så borde skulden var utjämnad :-)

Men plats 190/248 är över förväntan. Målet var att bara ta sig runt på utsatt tid & få se målflagg. Dock är lercykling allt annat än min starka sida så nästa år..

Henrik83 sa:
Luthman Photography sa:

Bra kört!

Men plats 190/248 är över förväntan. Målet var att bara ta sig runt på utsatt tid & få se målflagg. Dock är lercykling allt annat än min starka sida så nästa år..

OTROLIGT IMPONERANDE! 190/248 är sjukt bra!

Henrik83 sa:
Luthman Photography sa:

Bra kört!

Ett tiopack med kondomer & sen tjänstgöring en fredagkväll på Flottsbros parkering så borde skulden var utjämnad :-)

Grymt jobbat! Vad går EWS kalaset på? Blir ju sugen på att köra nästa år.

WSB sa:
Henrik83 sa:
Luthman Photography sa:

Bra kört!

Grymt jobbat! Vad går EWS kalaset på? Blir ju sugen på att köra nästa år.

Själva racet var inte mer än 125£ om jag minns rätt. Men vill man köra nästa år är det nog läge att börja plocka poäng i lite kvaltävlingar. Jag hade flax & fick en plats i lotteriet, men det ska man nog inte hoppas för mycket på sett till antalet platser.
Får man ingen plats nästa år så blir det till att köra Challenger-tävlingen på lördagen.

http://www.enduroworldseries.com/official-qualifier-events/

Senast ändrad:
Racedags igen! Millau i sydfrankrike kör 2-dagars med fredag som första tävlingsdag.
Mycket regn idag enligt YR, men sedan skall det vara slutresultat. Slut på Enduro Wet Series?
Någon mer än marran o Kristin som hojat därnere? Det kanske blir Richie-före igen men fransoserna har ju hemmabana o de flesta har nog rejsat i omgivningarna.
Förhoppningsvis fortsätter Robin uppåt i resultatlistan o Zackarias självförtroende fick en duktig boost i senaste racet.

When the going gets french, the French....

Robin körde ju bättre o bättre för varje sträcka utom den 5:e o sista där ett skyfall dränkte de seedade herrarna . Lite flax för Alexander som knep en fin 3:e plats. Hoppas det fortsätter uppåt även imorgon. YR lovar blandat sol o regn.

http://www.enduroworldseries.com/live/

Tillbaka
Topp