[Enduro] EWS - nyheter, spekulationer, rykten och resultat

Grymt av Wallner! Han har ju tidigare visat att han håller toppnivå. Gäller bara att hålla denna nivån och få cykeln att funka genom en hel tävling. Och inte krascha! :)

mikipedia_ sa:
Perp sa:
Schreddan sa:
Wallner tar en 3:e plats på SS1 i Whistler. Snyggt!

I övrigt verkar Graves och Keene vara borta. Å Hill tog första sträckan.

Sjuk speed just nu på Robin :)
Hela Spetsnaz teamet borta på första sträckan...inte mycket flyt för dom.

Vad hände med Graves, Keene?

Graves skrotade bakväxeln på första sträckan och Keene fick punka --> knäckte fälgen...

Fy fan va gött för Robin! Han har haft farten hela säsongen å så klinar han till med en 4:e plats på den kanske tuffaste tävlingen av alla. Så sjukt impad av han! Hatten av för böveln!

Surt som fan för Kangas att bryta av växelörat på första sträckan.
Starkt av JonTV att komma topp 100 och kungligt av Robbin att knipa 4:e platsen!

Hoppas alla tre får ett lyckat rejs i Finale.

Bump!
Är ju fan final i Finale till helgen ?

Vad säger Instagram-floden av uppdateringar från åkarna?
Vilka svenskar förrutom Robin o Zacka kör? (Nåja, den sista får iaf ses som skandinav ;)

Det kommer bli sjukt spännande!
Det skiljer bara 45 poäng för att Robin ska knipa en 7'e plats i totalen, å andra sidan så är det väldigt tight i poängställningen mellan 7-12 plats (95 poäng för att vara exakt), så allt kan hända...

IMG_3020.PNG

Men visst har Robin kört bra i Finale tidigare, banan borde passa f.d. DH-nissar/nissor ?

Bokrantz är ju på plats iaf, Gustav Larsson var sugen när vi råkade cyklade lite med (= en bra bit efter) honom för några veckor sen, men hade iaf då ingen garanterad plats.

Någon som har koll på vad som hänt under dag 1? Många stora namn långt ner, och Zakka syns inte till på resultatlistan...

Sidan två.. så kan vi inte ha det.
RW missar topp-10 i serien med 25 pinnar, lite synd. Men 0 poäng från första racet gör sitt till.
Grymt kört i all fall!

Reflektion : det känns som nivån höjs (så klart) men även då att risktagandet ökar, vilket märks antalet krascher och konsekvenserna av dem. Tycker det har varit en hel del räsers som kraschat hårt och brutit diverse kroppsdelar i år.
Men det kanske är som vanligt...

Schreddan sa:
Sidan två.. så kan vi inte ha det.
RW missar topp-10 i serien med 25 pinnar, lite synd. Men 0 poäng från första racet gör sitt till.
Grymt kört i all fall!

Reflektion : det känns som nivån höjs (så klart) men även då att risktagandet ökar, vilket märks antalet krascher och konsekvenserna av dem. Tycker det har varit en hel del räsers som kraschat hårt och brutit diverse kroppsdelar i år.
Men det kanske är som vanligt...

Instämmer! Samt att plattisar tydligen is tha shit!
Surt för Robin att missa sitt mål sådär på upploppet, men då får han känna sig sporrad att komma in på topp-10 med GOD marginal nästa år :)
Ändå ett stort GRATTIS till Robin & Zacka samt övriga i IBIS för att dom knep 1'a platsen som bästa poängtagande stall ??? ???

IMG_3144.PNG

Kung Stalle sa:
Luthman Photography sa:
Jag satt och tänkte på just det där. "Nu kommer de aldrig hålla käften om plattisar"

Det var ju bara därför. Det fattar ju en apa. Hade han haft SPD så hade det ju inte varit top 100.

Haha, jag tycker att det väldigt lustigt att just Benkt stör sig på pedal-diskussionen.... :)

Schreddan sa:
Kung Stalle sa:
Luthman Photography sa:
Jag satt och tänkte på just det där. "Nu kommer de aldrig hålla käften om plattisar"

Det var ju bara därför. Det fattar ju en apa. Hade han haft SPD så hade det ju inte varit top 100.

Haha, jag tycker att det väldigt lustigt att just Benkt stör sig på pedal-diskussionen.... :)

Jag stör mig väl alltid på allt. Det är en livsstil.

Jag undrar verkligen vad som hände med Rude i år. Nån nämnde någonstans att han sagt att han blivit rädd efter vurpan i Aspen och inte vågar köra all in, men kollar man på sista racet nu så kom han långt ned på SS1-4 men sen 1a, 3a och 3a, på sista SSarna så inte verkar det var något fel på farten, bara väldigt inkonsekvent åkande. Kanske blivit betald för att lägga sig så det blir mera spänning i serien?? Nej men jag tycker verkligen det är konstigt efter att ha varit så dominant två år i rad. Graves har ju iaf många ursäkter i form av nytt team, punkor, kedjor och kablar av osv, och t.ex. Clementz som också dalat är ju iaf konsekvent bara lite sämre placerad än tidigare. 2018 blir ju iaf väldigt spännande.

Graves kör väl ALLTID på gränsen, när det går bra kanske han "slappnar av" och därför håller sig på hjulen. Börjar det gå bara så lite dåligt, känner han sig kanske pressad och "måste" gå för fullt (och därmed lätt gå över gränsen).
Sen är det ju så att nivån har höjts en del bara på två år, dels med Hills intåg men även Maes samt Otton och Dailly...

Clementz sa väl i någon intervju att efter att ha vunnit hade han inte mer han tyckte att han ville uppnå, så nu kör han mest för att det är kul och med mindre press.

Ett jäkla ras av Clementz asså! Från 3:e till 4:e plats i totalen. :)

Men för att vara seriös, så tror jag mycket att nivån höjts och de ”äldre” antingen börjar tappa eller så går på hårdare och då kraschas det. Eller så går prylar sönder.
Många rätt unga som är snabba som kommit fram i år.

Senast ändrad:
Graves har väl framförallt haft extrem otur eller en dålig mekaniker? Tror det bara är ett race de senaste två åren som han inte haft någon "mechanical", tycker uppriktigt synd om honom.

TK sa:
Graves har väl framförallt haft extrem otur eller en dålig mekaniker? Tror det bara är ett race de senaste två åren som han inte haft någon "mechanical", tycker uppriktigt synd om honom.

Karma för att ha gått till stora stygga Spesh.

Tycker minsann att årets kung ska få lite extra mediautrymme på den bästa av cykelforum :D
Sen får vi hoppas att Commencal kommer upp med något liknande för drottningen...

larsaw sa:
Tycker minsann att årets kung ska få lite extra mediautrymme på den bästa av cykelforum :D
Sen får vi hoppas att Commencal kommer upp med något liknande för drottningen...

A grym video med fokus på det intressante, en massa åka. Snacka om stabilt levererat.

En annan grej angående Graves och hans team: såg på Insta att Keene hade avbrutit sitt race för att han gav bort sitt växelreglage (el. likn.) till Graves. Vad fan är det för översittarfasoner av Graves? Inte direkt så att han hade en chans på titeln efter den här säsongen. Fan Keene har väl typ levererat likande resultat t o m och är inte så att han är up and coming jr som ska vara glad att han får vara med i teamet. Trodde bara sånt här föregick inom lvg. B tycker jag.

durietz sa:
larsaw sa:

A grym video med fokus på det intressante, en massa åka. Snacka om stabilt levererat.

En annan grej angående Graves och hans team: såg på Insta att Keene hade avbrutit sitt race för att han gav bort sitt växelreglage (el. likn.) till Graves. Vad fan är det för översittarfasoner av Graves? Inte direkt så att han hade en chans på titeln efter den här säsongen. Fan Keene har väl typ levererat likande resultat t o m och är inte så att han är up and coming jr som ska vara glad att han får vara med i teamet. Trodde bara sånt här föregick inom lvg. B tycker jag.

Tror jag läst att Keene hade ont i axeln efter senaste skadan och inte kunde köra fult och därför hjälpte Graves med sitt vxlreglage.

Tillbaka
Topp