[Enduro] EWS - nyheter, spekulationer, rykten och resultat

larsaw sa:
Henrik83 sa:
larsaw sa:

Behövs inte. Det är Cube.

Ok, men en liten länk kan du väl ändå bjussa på... ;)

Eftersom det inte är "officiellt" än så blir det svårt. Men senaste bilderna på diverse sociala medier har ju visat en hoj med Schwalbesulor, Foxgaffel & stolpe, DT-hjul & Shimanobromsar. Finns ju bara Cube att välja på då, du får nöja dig med det =)

Nån som vet vart Cody Kelly tar vägen, Spesh ihop med Anneke Berten?! Eller går hon till Intense?! Vem ska köra Trek? Frågorna & ryktena är många, svaren få..

Du själv då Henke? Fortsätter du på röda maran ett år till, eller är suget efter en R3ACT för stort?
Du är för visso en privateer men likväl hoppas jag/vi får se dig delta i något EWS-event, vilket ju gör att du kan posta dina egna rykten i denna tråd... ;)

Senast ändrad:
Luthman Photography sa:
Jag gillar visserligen Beerten, hon verkar sympatisk. Men med tanke på hennes senaste säsonger kan hon ju inte vara stekhet på marknaden.

Tror att Beerten är en sån som har högt marknadsvärde på grund av att hon är populär och har många följare, även om hennes resultat inte varit på topp senaste säsongerna.

theBrand sa:
Luthman Photography sa:
Jag gillar visserligen Beerten, hon verkar sympatisk. Men med tanke på hennes senaste säsonger kan hon ju inte vara stekhet på marknaden.

Tror att Beerten är en sån som har högt marknadsvärde på grund av att hon är populär och har många följare, även om hennes resultat inte varit på topp senaste säsongerna.

Till skillnad mot Schreddan då.. Blygsam på instagram men levererar hela tiden.

larsaw sa:
Du själv då Henke? Fortsätter du på röda maran ett år till, eller är suget efter en R3ACT för stort?
Du är för visso en privateer men likväl hoppas jag/vi får se dig delta i något EWS-event, vilket ju gör att du kan posta dina egna rykten i denna tråd... ;)

Vilken ära ?
Det blir Kristin-slaktar’n ett år till för mig. Fast med coil fram & bak för mer placebo i nedförsbackarna. Hade Marin sålt sin R3act som lös ram hade jag nog agerat annorlunda..

Rörande EWS-fronten ser det mörkt ut i dagsläget. Ingen plats i lotteriet men hoppas kanske kunna knycka nån iaf. Vi får se vad som händer under jan/feb. Finns ju Challenger-racen också, även om det inte är samma sak.
Har lite andra lösa storhetsvansinnesplaner också men annars är det race i Irländska mästerskapen det ända som är bokat & klart än så länge.

theBrand sa:
Luthman Photography sa:

Precis som Keene då mao.

Johan A sa:
theBrand sa:
Luthman Photography sa:

Till skillnad mot Schreddan då.. Blygsam på instagram men levererar hela tiden.

Haha!! :)

theBrand sa:
Luthman Photography sa:

Som Hannah Barnes ungefär, fast hon kanske är ännu längre bort på den skalan.

Luthman Photography sa:
theBrand sa:
Luthman Photography sa:

Beerten har varit på pallen vid 16 tillfällen mellan 2013-16 i Crankworx och blev Queen of Crankworx 2015. Kan tänka mig att det väger in lite oxå.

Paco sa:
Luthman Photography sa:
theBrand sa:
Luthman Photography sa:

Beerten har varit på pallen vid 16 tillfällen mellan 2013-16 i Crankworx och blev Queen of Crankworx 2015. Kan tänka mig att det väger in lite oxå.

Jovisst, hon är vass. Men de senaste säsongerna har hon ju haft en del problem. Hon lär kanske inte ha levererat vad GT tänkte sig när de signade henne.

http://www.endurotribe.com/2018/01/lanalyse-video-trajectoire-faut-il-prendre-tous-les-risques/

En sektion av långsträckan på senaste EWS i Finale Ligure.
Kolla in alla videosnuttarna o få full förståelse varför Cecile Ravanel vinner mest.
Av de som kör runt stenen har Flo Nicolai snyggt bakhjulslyft o Joe Barnes dito framhjulslyft medan Richie tycks klara det på att bara bröta runt. Speshåkarna har PROBLEM..
Över stenen har Lew Buchanan gudomligt flyt medans Adrien Dailly är snabbast.

(Skrolla ner till de olika Youtubarna)

Det verkar som om Ibis är på gång med en kralligare 29", typ "Ripley HD". Robin har postat bilder på en mattsvart Ibis med ovanligt stort framhjul.

marr sa:
theBrand sa:
marr sa:
theBrand sa:
Det verkar som om Ibis är på gång med en kralligare 29", typ "Ripley HD". Robin har postat bilder på en mattsvart Ibis med ovanligt stort framhjul.

Var har han postat det?
I sin instastory :)

Ok, hittade bara en repost på en gammal bild på den nya hd4an när den var svart så. Men storyn är väl borta igen.

My bad, det var i Zachas (blom johanssen) feed jag såg det.

theBrand sa:
marr sa:
theBrand sa:
marr sa:
theBrand sa:

Var har han postat det?
I sin instastory :)

Ok, hittade bara en repost på en gammal bild på den nya hd4an när den var svart så. Men storyn är väl borta igen.

My bad, det var i Zachas (blom johanssen) feed jag såg det.

Ah, såg den, ja det kanske är något nytt de där. Svårt att avgöra om det är storhjul eller inte iofs.

Vad är cuben som Zakarias har?

Den förra prototypen var iallafall svart med. (hd4)

Tror att Canyon kan få till riktigt fina resultat i år, många bra o hungriga i teamet och nya hojar samt (troligtvis) MASSIV ekonomisk uppbackning.
Ibis får det tufft att hålla sin plats som EWS No.1-team (eller rättare sagt omöjligt nu när inte tvillingarna hovar in sköna poäng på damsidan...)

Luthman Photography sa:
Hade Sunn dåligt med cash?

?

Tror de bestämde sig för att sätta på XC istället, ger nog större payoff än enduro kan jag tänka mig. (Nuvarande Sunn ägs väl än nån större fransk sportkedja typ motsvarande Stadium eller XXL, jag gissar att de säljs lite på samma sätt som "Occano" och "Whyte". Så det finns nog pengar tror jag, men kanske inte något jätteintresse för kewla endurohojjar, XC-konsumenter är lite mindre kräsna när det gäller märkets status och inte riktigt lika tekniskt insatta tänker jag lite fördomsfullt ;)...)

Jilster sa:
Sunn har väl historiskt sätt alltid haft problem med cash.......

Jag tror dock inte nuvarande Sunn har några kopplingar till tidigare inkarnationer, som jag minns det köptes namnet upp av ett bolag så där en 2-3 år efter senaste konkursen.

Tillbaka
Topp