[Enduro]Hjulrally i all enkelhet, 5:e är spikat

Jag kommer och fegkör. Alldeles för nära, festligt och geggigt för att inte vara med.

Men hur är det nu med gummipuritanfascismnazismen? Det sitter dubbdäck på cykeln nu och om jag inte minns fel är det en dödsstyggelse i vissas ögon.

Du får köra med vilka däck du vill. Du får väl lov att lota bli att bromsa på klipphällarna bara. Det kanske blir ditt snabbaste rally?

Stalle

Kung Stalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja nu är ju inte SBR så officiellt det heller
> :-)
> Tänkte du på dina UCI-rankings?
>
> Stalle

Nej det så klart, men i min värld är SBR det mest anordnade jag vill köra. Och poängställningen från rejset går väl vidare till senare SBR'er 2014?
SvartRejs är ju mera en engångshändelse som enbart är på skoj...

// Larsa

Synd på datumet, hade gärna varit med, tror det kan bli toppen! Men jag är i fjällen hela veckan istället.

jofahjalm skrev:
> Betyder denna satsningen att du faktiskt tänker
> börja cykla igen larsaw?

Börja! Jag har aldrig slutat, bara grottat ner mig i stigletarträsket och fastnat i Gömmarens träskmarker (bokstavligt talat ;)

Men det kommer att bli fint som snus under 2014...

// Larsa

Nu så är första upplägget uppdaterat med lite göromål som jag vill att ni tar för er av. Ni behöver inte ta en grej var utan hooka upp ett par/grejj så blir det lite roligare.

Stalle

pnkcow skrev:
> Skriv upp mig. Ska försöka övertala ett par til
> att hänga med också.

Do it!

Jag är nog bättre på att fixa än cykla, så vi kanske kan ha mig till något mer praktiskt än att tävla. Om jag lastar några säckar ved i bilen och tar cyklen på kroken kan jag komma tidigt och banda. När det sedan närmar sig kanske jag kan få hjälp med att hämta ved i bilen till brasa/brasor. Vem vet - är det snyggt väder kanske jag tar med en kamera.

Var är det tänkt att slå läger. På toppen, vid Gullsjöns vindskydd eller vad?

Tanken är att om vi alla hjälps åt så hinner vi både cykla och fixa. Om du vill komma med ved så ombesörjer vi så att det kommer upp till toppen. Du gör givetvis som du vill med deltagande men jag vill helst att du cyklar :-)

Vi har Löttingetoppen som bas. Om du fixar ved så föreslår jag att du parkerar nordväst om toppen, där finns ju en parkeringsficka vid ett elskjul. Där kan typ 3-4 bilar stå så de reserverar vi för vedbilar och andra bilar med mer grejjer än cyklar.

Nordin har lovat att hjälpa mig att banda så om du bidrar med ved Hep så blir det finfint!

Stalle

Idag tog jag en tur dit bort och förlängde SS Spyan och det blev riktigt bra! Inte mycket till stig än men när vi har kört en visningsrunda och några träningsåk så är det en stig.

Stalle

Hej hopp
Skulle en "medelålders" nybörjare kunna haka på?
Ni går i så fall garanterat miste om sistaplatsen!
Ni får briljera o bli uttråkade av idiotiska cyckelnybörjarfrågor!
Har någon som defenitivt inte har alla happykorrekta kläder o ni kan skratta åt!
Dessutom kommer ni säkert se än o annan snyggare vurpa!

Om ni tycker detta låter ok så hänger jag gärna med o lär mig!
/Gustav

Nu är klar med specialsträckorna. Se första inlägget.

Ang bandning så behöver jag egentligen ingen mer bandningshjälp än den jag redan har fått. Men vill man komma och hänga i skogen så går det givetvis bra.

Ramberg och MTBtomas är uppskrivna.

Stalle

Kung Stalle skrev:
> Däremot så vill jag ha hjälp med att banda av.
> Det skulle smaka fågel att slippa tänka på det.
>
>
> Stalle

Självklart! Det hjälper vi väl alla till med...
// Larsa

Jag och Jsmacko samåker med larsaw så vi hjälper också till att banda av. Och med det menar jag att vi åker utan larsaw så att han får banda av själv och sedan cykla sitt sorgliga arsle till Hägersten.

Verkligen inte, det låter osportsligt. Planen var att slå honom på skenbenet med ett fälgkors innan helgen, men han verkar vara mig på spåren och tycks arbetsvägra för att komma undan.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp