Enduro kurs

Enduro kurs
Känns sådär seriös att döma av texten på hemsidan:

"Bike Parks Discovery-kurser är för dem som är något säkra spår som vill cykla och vill ha några få självförtroende stövlar på sin första utflykt, eller som redan har gått några gånger, och vill öka sitt spel..."

Say what? :LOL:

Google translate ...

EDIT: några påpekade för ett år sedan att det inte ger en proffsig intryck, men dom verkar inte bryr sig.

Senast ändrad:
Enduro kurs
Trailfitmtb.com har jag sett glimta förbi i sociala medier. Verkar vara baserat i Dalarna men mer vet jag inte.

Kul ändå att det poppat upp lite alternativ, gissar att många skulle ha klart större utbyte av lägga pengarna på en bra kurs än på ännu en dyr cykelpryl.

Enduro kurs
Många verkar lägga upp på facebook och inte sina hemsidor, märkligt kan jag tycka då jag vill kunna se på en hemsida och inte börja följa massa på facebook för att dom kanske lägger ut där.

Enduro kurs
Mountainbikeskolans endurokurs var bra, gick den i somras. Lite dyrare än Bikesnbrains (som numera bytt namn till Trailfitmtb) men å andra sidan inga bensin pengar då kursen ju var i Stockholm och inte Isaberg/Falun där Johan på Trailfitmtb håller till mest.

Nackdelen för Mountainbikeskolan är att de inte har någon anläggning med byggda spår, hopp och dropp men de gjorde det bästa av situationen med utvalda naturliga sektioner och några byggda ramper.

Enduro kurs
Och nu tolkade jag det som du bodde i Stockholm men så är det kanske inte. Så om du bor närmare Falun kan jag absolut även rekommendera Johan på Trailfitmtb. Gick endagarskurs med honom förra våren.

Generellt så lärde jag mig mycket på båda kurserna men man behöver tid att öva hemma efteråt så mest utdelning får man nog om man kan ta lektioner/kurser vid flera tillfällen med nån/några månader emellan.

Enduro kurs
Och nu tolkade jag det som du bodde i Stockholm men så är det kanske inte. Så om du bor närmare Falun kan jag absolut även rekommendera Johan på Trailfitmtb. Gick endagarskurs med honom förra våren.

Generellt så lärde jag mig mycket på båda kurserna men man behöver tid att öva hemma efteråt så mest utdelning får man nog om man kan ta lektioner/kurser vid flera tillfällen med nån/några månader emellan.

Tack för dina svar, bor inte i Stockholm men nära, dock sugen på att åka iväg och göra detta så får se hur jag väljer, tvådagars med mtbskolan lockar mest just nu trotts allt.

Enduro kurs
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp