Enduro SM Järvsö

Hampus05

Medlem
Enduro SM Järvsö
Tja!

Jag ska tävla i SM i enduro i år och en av platserna det hålls på är i Järvsö den 15-16 Juli.
Det är träningsdag Torsdagen den 15:e så skulle behöva komma upp dit på torsdag förmiddag, och själva tävlingen tar plats och slutar ca klockan 20 på fredagen.

Jag har svårt att hitta skjuts upp dit, och mina föräldrar kan ej. Är det någon som har planerat att åka upp till Järvsö som jag kan haka på? Inte nödvändigtvis för att tävla men kanske bara för att cykla i parken.

Bor i Stockholm.

Delar naturligtvis kostnader och så.

Mvh, Hampus

Enduro SM Järvsö
Ett alternativ skulle kunna vara tåg? Kostar väl en 500-600:- tor. Stationen i Järvsö verkar ligga rätt nära parken. Sen ska man ju få med cykeln på tåget men det har ju folk löst med sopsäckar:)

Enduro SM Järvsö
Är det verkligen ingen som kan hjälpa grabben?
Tydligen inte, det blir ju dessutom billigare med boende om man är fler och delar den ganska stora kostnaden.
Ett alternativ skulle kunna vara tåg? Kostar väl en 500-600:- tor. Stationen i Järvsö verkar ligga rätt nära parken. Sen ska man ju få med cykeln på tåget men det har ju folk löst med sopsäckar:)
jo precis, tåg är väl sista lösningen för mig. Lite synd att vara där själv utan ngt gäng men så får det väl va. Och sopsäckar?? låter konstigt men så kanske man gör hahaha

Enduro SM Järvsö
Du kan ta cykeln på SL-pendeln från Stockholm till Uppsala. Byta pendel(Upptåget) till Gävle och sedan ta X-tåget till Järvsö. Tar lite tid men du slipper plocka isär den.

Enduro SM Järvsö
Skicka ett pm till mig. Jag bor i stockholm och ska upp dit för tävlingen. Jag sover dock i min lilla campingbil så boende får du tyvär ordna själv. Tält är en billig metod som funkar denna årstid :)
Okej! Jag kan ju tälta på campingen, vet du om det kostar något att göra det eller kan man bara slå upp sitt tält där?

Enduro SM Järvsö
Okej! Jag kan ju tälta på campingen, vet du om det kostar något att göra det eller kan man bara slå upp sitt tält där?
på campingen lär det kosta, men annars har du allemansrätten så du kan tälta nästan vart du vill. Rätt mycket folk brukar slå upp tält på bilparkeringen/in i skogen.

Enduro SM Järvsö
på campingen lär det kosta, men annars har du allemansrätten så du kan tälta nästan vart du vill. Rätt mycket folk brukar slå upp tält på bilparkeringen/in i skogen.
du, tack för all hjälp men morsan överraskade mig med att hon hade fixat boende och skjuts! jag önskar dig ett stort lycka till på tävlingen, kör hårt?

Enduro SM Järvsö
Infon ang arrangemanget är ju tämligen knapphändig, får man köra lift på träningen tro? Är ju ändå halvklent med bara fem SS och en heldag i parken dagen innan skulle ju göra det hela roligare då man skulle hinna köra igenom alla flera gånger.

Enduro SM Järvsö
3DB6628E-10CD-404D-9DE6-51B3D155B825.jpg

Enduro SM Järvsö
Coolt, då kollar jag in imorrn igen. Är banorna bra, vädret uthärdligt, håller utrustningen? Man vill ju veta :) Själv räknade jag ut allt vad cykeltävlingar heter när Lida loop blev inställt för andra året i rad. Glömde att det finns annat och det är ju kul.

Enduro SM Järvsö
Coolt, då kollar jag in imorrn igen. Är banorna bra, vädret uthärdligt, håller utrustningen? Man vill ju veta :) Själv räknade jag ut allt vad cykeltävlingar heter när Lida loop blev inställt för andra året i rad. Glömde att det finns annat och det är ju kul.
Vädret är snuskigt bra, vissa banor är redigt bra och andra banor är annorlunda och riktigt luriga, SS1 och SS2 är riktiga smygspön med gömda rötter under fin loam och off-camber rötter medmera.

Enduro SM Järvsö
Vurpade i Kristin, krökte växelörat så det gick knappt att växla efteråt men det var kul ändå! Nytt öra är monterat och orken kommer sakta tillbaka ?.

Klättringen upp till ss 1,2 och 3 var ju brutal i värmen. Blir kul att ta den x3 imorgon ?

Enduro SM Järvsö
Vurpade i Kristin, krökte växelörat så det gick knappt att växla efteråt men det var kul ändå! Nytt öra är monterat och orken kommer sakta tillbaka ?.

Klättringen upp till ss 1,2 och 3 var ju brutal i värmen. Blir kul att ta den x3 imorgon ?

Och reglerna tillåter väl inte att man tar av sig hjälmen under transport?

Enduro SM Järvsö
Och reglerna tillåter väl inte att man tar av sig hjälmen under transport?
Nope, men med riktigt FF så är det ju fan omöjligt när det är +30 ?

Är ju pushbike sista biten uppför slalombacken, finns en väg men den är avstängd pga stugbyggen. Lite fundersam hur det är med möjlighet att fylla vatten vid ss1-3, vid liften finns det ju bra men såg inget vid de första 3. Blir nog att ta med liten rygga för att vara på säkra sidan, en flaska räcker ju inte för de där 3 klättringarna om det blir som idag..

Enduro SM Järvsö
Fick precis ett mail att Baslicens inte funkar för Tävling herr och att jag måste uppgradera.. någon som vet hur? Vill inte betala ytterligare 910:- för en extra licens (elit) utan bara uppgradera tävlings/baslicensen.

Any ideas?

Enduro SM Järvsö
Brutalt svettigt idag utan att behöva cykla hela vägen upp 4 gånger... Dom nya spåren ss1 och ss2 ändrade karaktär under hela dagen så det blir spännande när det väl är dags att tävla på dom.
Kristin är brutal för en gammal gubbe som jag är (H50) på en stigcykel med alldeles för lite fjädring. Knölade till framfälgen där såpass att jag fick hålla på en timme för att få hjulet att hålla tätt sen. Hoppas hjulet inte viker ihop sig imorgon....
Ss3 och 4 var roliga och lagom stökiga med kombon av olika bikeparkspår. Kristin är 5e och sista sträcka.

Enduro SM Järvsö
Brutalt svettigt idag utan att behöva cykla hela vägen upp 4 gånger... Dom nya spåren ss1 och ss2 ändrade karaktär under hela dagen så det blir spännande när det väl är dags att tävla på dom.
Kristin är brutal för en gammal gubbe som jag är (H50) på en stigcykel med alldeles för lite fjädring. Knölade till framfälgen där såpass att jag fick hålla på en timme för att få hjulet att hålla tätt sen. Hoppas hjulet inte viker ihop sig imorgon....
Ss3 och 4 var roliga och lagom stökiga med kombon av olika bikeparkspår. Kristin är 5e och sista sträcka.
Jag kör också stighoj 140/130 och varje gång jag är i järvsö drömmer jag om en enduro ?. Men tyvärr blir det oftast bara besök 1-2 ggr/år så det blir aldrig av att jag köper någon..

Enduro SM Järvsö
Fick precis ett mail att Baslicens inte funkar för Tävling herr och att jag måste uppgradera.. någon som vet hur? Vill inte betala ytterligare 910:- för en extra licens (elit) utan bara uppgradera tävlings/baslicensen.

Any ideas?
Byt till motion lång? Annars är det väl till att ringa förbundet om dom går att nå?

Enduro SM Järvsö

Any ideas?
Maila kansliet, ska gå att få pengar tillbaka mot skärmdumpar på båda licenserna (så du måste köpa elit licensen också först).

Enduro SM Järvsö
- Urk, otroligt bra kämpat i värmen allesamman !!!

Tittade på banorna precis, och det såg spännande ut. Särskilt ss5.
Ni kommer få en kanonfin tävlig i kväll!

Tänkte ställa upp nästa gång, både själv och med ett av barnen (Flicka 12) som otroligt nog är sugen på att tävla.
Men hur går "korta banan" ? Någon som har koll på den sträckningen i Järvsö? (Hittar den inte på kartan)

Jag vill inte att hon ska köra banor som t.ex. ss5/Kristin nu.
Hur många gånger måste man trampa uppför Järvsöberget om man cyklar korta banan?

Jag undrar både konditionsmässigt och teknisk nivå inför kommande tävlingar i Falun, så vi hinner förbereda oss - båda.

Lycka till !

Enduro SM Järvsö
- Urk, otroligt bra kämpat i värmen allesamman !!!

Tittade på banorna precis, och det såg spännande ut. Särskilt ss5.
Ni kommer få en kanonfin tävlig i kväll!

Tänkte ställa upp nästa gång, både själv och med ett av barnen (Flicka 12) som otroligt nog är sugen på att tävla.
Men hur går "korta banan" ? Någon som har koll på den sträckningen i Järvsö? (Hittar den inte på kartan)

Jag vill inte att hon ska köra banor som t.ex. ss5/Kristin nu.
Hur många gånger måste man trampa uppför Järvsöberget om man cyklar korta banan?

Jag undrar både konditionsmässigt och teknisk nivå inför kommande tävlingar i Falun, så vi hinner förbereda oss - båda.

Lycka till !
korta banan är helt enkelt dom 3 första sträckorna. Så för dom 3 sträckorna blir det 3 trampningar upp :)

Enduro SM Järvsö
Hur var Järvsö jämfört med Åre? Ni som varit på båda. På de få klipp jag sett från idag från Järvsö tycker jag att det ser ut att vara svårare banor

Tillbaka
Topp