Engelbrektsturen 2015

Engelbrektsturen 2015
Jag var där, det so jag reagerade på var:
- ett parti på ca 150m blötta schaktmassor, gick ej att cykla över. Eventuellt skulle de åka över några vändor med en stor maskin, om inte så får vi hoppas att de torkar upp.
- ett nytt parti/stig som gick nedför, otroligt mycket sten och träd. Där kommer det att långsamt alternativ stå still när klungor med cyklister kommer samtidigt.

Annars ungefär som det såg ut sist när jag åkte för 2-3 år sedan.

Engelbrektsturen 2015
Denna eviga fråga, vilka däck och har det så storbetydelse?
Är det någon vitts att låta X- King sitta kvar på fram däcket eller ska man köra med RaceKing däcken fram och bak, verkar ju inte bli allt för regnigt denna vecka så med lite tur hinner det torka upp lite i skogen. Lutar åt RaceKing!

Engelbrektsturen 2015
Jocke Ww skrev:
-------------------------------------------------------
> Denna eviga fråga, vilka däck och har det så
> storbetydelse?
> Är det någon vitts att låta X- King sitta kvar
> på fram däcket eller ska man köra med RaceKing
> däcken fram och bak, verkar ju inte bli allt för
> regnigt denna vecka så med lite tur hinner det
> torka upp lite i skogen. Lutar åt RaceKing!

Jag hade inte så mycket oroat mig för att däcket gav tillräckligt med grepp, Engelbrektsturen är ju lättcyklad och på grusväg får du bra grepp med de flesta däck. Jag hade snarare sett till att ha ett däck som gav mig bra punkaskydd. Så om du ska cykla på Continental så välj "Protection"-varianten av deras däck. Schalbe har sina "snakeskin" osv...

Engelbrektsturen 2015
Var och körde idag, har kört den ca 5 ggr innan. Ny bansträckning och det är faktiskt ett roligare lopp iår. Ska ut på ett tömningspass på torsdag så om nån ska haka är det bara säga till, ska köra turen då.

Engelbrektsturen 2015
norbergvader.png

Tillbaka
Topp