Enkät angående cykelvanor

Hej!
Vi är fyra systemvetarstudenter från Örebro universitet som under vår nuvarande kurs i interaktionsdesign ska designa en app för cyklister. För att ta reda på vad cyklister önskar och deras vanor har vi skapat en enkät som ni jättegärna får svara på!
Ni hittar den här: Enkät - Cykelvanor

Tack på förhand!

Hej!
Vi är fyra systemvetarstudenter från Örebro universitet som under vår nuvarande kurs i interaktionsdesign ska designa en app för cyklister. För att ta reda på vad cyklister önskar och deras vanor har vi skapat en enkät som ni jättegärna får svara på!
Ni hittar den här: Enkät - Cykelvanor

Tack på förhand!
Svarat. Lite input på frågorna:
-------------------------------------------------------
* I vilken mån cyklar du?
Då och då, som färdmedel På fritiden
Tävlingscyklar
--------------------------------------------------------
Här borde det gå att svar på flera alternativ

Hade även input på två frågor till men då det inte verkar gå att gå in på enkäten igen kommer jag tyvärr inte ihåg de exakta frågeställningarna/svarsalternativen.

Svarat. Lite input på frågorna:
-------------------------------------------------------
* I vilken mån cyklar du?
Då och då, som färdmedel På fritiden
Tävlingscyklar
--------------------------------------------------------
Här borde det gå att svar på flera alternativ

Hade även input på två frågor till men då det inte verkar gå att gå in på enkäten igen kommer jag tyvärr inte ihåg de exakta frågeställningarna/svarsalternativen.
Ja, inget av de där svaren ger en vettig bild av min cykling. Jag cyklar på fritiden OCH till jobbet OCH så fort jag ska göra några ärenden.

Edit: Navigationen går heller inte att svara på. I 99 fall av 100 behöver jag inte navigera utan provar mig fram eller vet på förhand vart jag ska.

Edit 2: Det var tyvärr alldeles för konstiga svarsalternativ på resten av frågorna också. Ingen idé att fullfölja.

Håller med, alltför ofta är det brister i utformningen och svarsalternativen i såna här enkäter, som brukar dyka upp här varje år. Men försökte svara så nära verkligheten som möjligt ändå.

Vill inte ha fler appar.
Samarbeta i stället och se till så att allt fungerar på allt.
T.ex. så vill min hjälm att jag skall ha i gång en app för att säga till om jag har kraschat eller ej.

Jag gissar att en av de appar happyfolket skulle vara mest intresserad av är en som talar om varifrån knakljud, knäppljud och andra missljud kommer ifrån och hur de ska åtgärdas.

Tyvärr får jag hålla med tidigare svarande om att en del av frågor+svarsalternativ är så skumma att det inte går att svara ärligt på enkäten. Känns mer som den är utformad efter standardmall 1A i någon bok istället för att vara ordentligt genomtänkt.

Kan man inte utforma en enkät kommer det nog bli jättejobbigt att designa en app är jag rädd.

Lite mer konstruktivt: Är ni tvungna att redovisa att ni genomfört en undersökning som en del i detta projekt? Om inte så kan ni väl ta någon populär app som cyklister använder, t.ex. en navigationsapp, titta på hur användarinteraktionen fungerar, fundera kring vad som funkar dåligt och designa ngt ni tycker är bättre.

Att hitta på ett helt nytt användningsområde för en app inom cykelområdet tror jag är svårt om det samtidigt ska vara en relevant app som människor faktiskt skulle kunna tänkas använda.

Tillbaka
Topp