Enkätundersökning inom mountainbike
Mountainbiketurism – En segmentering av dess utövare efter personlighetsdrag
Hej Happyride! Vi är två studenter vid Mittuniversitetet i Östersund på turism och destinationsutvecklingsprogrammet som håller på att skriva vår kandidatuppsats. Studien handlar om mountainbiking och dess utövare, alltså vi och er! Vi ber nu om er hjälp. Vi skulle verkligen uppskatta om ni tog er tiden (10-15min) att svara på våra enkätfrågor.

Denna studie ämnar att huvudsakligen undersöka mountainbikeutövares resebeteenden, samt konsumentbeteenden genom en segmentering utifrån personlighetsdrag. För att fastställa olika målgrupper på en mer detaljerad nivå.

Du som är över 18+ och håller på med mountainbiking anses ingå i vår respondentgrupp.

Resultaten av studien kommer enligt Happyrides policy kring undersökningar att inkluderas här i samma tråd när studien är färdigställd. Om du personligen vill ta del av studiens resultat finns det ett alternativ sist i enkäten att fylla i E-mailadress.

Författare bakom studien är Jakob Trygg (jatr1900@student.miun.se) samt Patrik Olsén (paol0701@student.miun.se).

Deltagande i studien är självklart frivilligt.

Om det förekommer frågor/feedback går det bra att skriva i tråden så svarar vi så gott vi kan.

Senast ändrad:
Några dubbla frågor.

Sen bör ni nog ha alternativet ingen åsikt på vissa svar.

Jag körde fast på frågan om hur länge jag cyklat mtb, då svarsalternativen hade en lucka mellan ett och två år. Jag saknade alltså alternativet ”1-2 år".

Frågan ställdes dessutom två gånger, varav den ena förvisso kunde besvaras i fritext.

vem fan svarar på vad man har för inkomstintervall på tiotusen när i en enkät? nu var det tillräckligt diffust för att ens få in mitt svar.
Nyfiken fråga; varför inte?
Om det är för den personliga integriteten, så är väl undersökningen anonym om jag fattade det rätt.

Mountainbiketurism – En segmentering av dess utövare efter personlighetsdrag
Hej Happyride! Vi är två studenter vid Mittuniversitetet i Östersund på turism och destinationsutvecklingsprogrammet som håller på att skriva vår kandidatuppsats. Studien handlar om mountainbiking och dess utövare, alltså vi och er! Vi ber nu om er hjälp. Vi skulle verkligen uppskatta om ni tog er tiden (10-15min) att svara på våra enkätfrågor.

Denna studie ämnar att huvudsakligen undersöka mountainbikeutövares resebeteenden, samt konsumentbeteenden genom en segmentering utifrån personlighetsdrag. För att fastställa olika målgrupper på en mer detaljerad nivå.

Du som är över 18+ och håller på med mountainbiking anses ingå i vår respondentgrupp.

Resultaten av studien kommer enligt Happyrides policy kring undersökningar att inkluderas här i samma tråd när studien är färdigställd. Om du personligen vill ta del av studiens resultat finns det ett alternativ sist i enkäten att fylla i E-mailadress.

Författare bakom studien är Jakob Trygg (jatr1900@student.miun.se) samt Patrik Olsén (paol0701@student.miun.se).

Deltagande i studien är självklart frivilligt.

Klicka här för att komma till enkäten

Om det förekommer frågor/feedback går det bra att skriva i tråden så svarar vi så gott vi kan.
Då jag själv studerar vid miun (Sundsvall dock) så känner man sig ju tvingad att svara, så klart man hjälper till! :)

Ej direkt relaterat till undersökningen men kanske värt att lyfta i samband med studien är huruvida den växande sporten väntas leda till samma problematik med ”localism” som är utbredd till den grad att den är fullgott accepterad inom surfing på vissa platser. Besökare förväntas ge företräde till de som har ”hemmaplan”, eller rekommenderas rentav att inte gå i vattnet alls. Antal stigar och vågor per spot är begränsade, och människan är nog lika territoriell och testosteronstinn oavsett sport. ”Här finns inget, kom inte hit”.

Ni tappar mig i följdfrågorna då jag ej åker i anläggningar. Åker på naturstigar. Ni bör nämna i presentationen vilken typ av cyklister undersökningen vänder sig till allternativt använda en filtrering i formuläret.

Nyfiken fråga; varför inte?
Om det är för den personliga integriteten, så är väl undersökningen anonym om jag fattade det rätt.
att tro att enkäter som påstår sig vara anonyma skulle vara just det är en from förhoppning.

sen som lök på laxen i det här fallet jätteanonymt när man förväntas lämna sin mejladress på slutet. vilket jag förstås inte gjorde.

inkomstuppgiften var dock tillräckligt diffus för att jag skulle kryssa i den...

Hej Happyride!

Tack för allt engagemang och alla svar som har kommit in på enkäten!
Vi vill meddela att enkäten går i sitt slutskede nu under helgen (06-08 Maj) och länken till enkäten kommer tas bort efter helgen så vi kan börja analysera data.
Resultatet förväntas vara sammanställt i Juni.

Hej Happyride!

Tack för allt engagemang och alla svar som har kommit in på enkäten!
Vi vill meddela att enkäten går i sitt slutskede nu under helgen (06-08 Maj) och länken till enkäten kommer tas bort efter helgen så vi kan börja analysera data.
Resultatet förväntas vara sammanställt i Juni.
Kommer datan att användas eller blir det bara er uppsats sen inget mer?

Tillbaka
Topp