Enkla stigar för MTB-intervaller (Stockholm)

Sunny

Aktiv medlem
Hallå!

Är det någon som kan tipsa om otekniska (men gärna kuperade) stigar för att köra "fullt", typ löpspår/stigar i nivå? Det gör inget om de är korta, då ligger jag bara och loopar. Jag har kört en del i Ursvik och Lida men tycker de bitvis blir för tekniska för att ligga på tröskel i 10 min. Kanske finns nått bra i Hellas?

Det efterfrågar jag också!

Andra städer jag bott i (Uppsala och Linköping) har superschysta spår som man kan fräsa på i.

Fredrica sa:
jocke_tuffing sa:
Det efterfrågar jag också!

Andra städer jag bott i (Uppsala och Linköping) har superschysta spår som man kan fräsa på i.

Smiter in och frågar vilka fräsiga stigar du har tips på i Uppsala.

Lättaste är väl gula stigen, skogen vid ångströms och åsen. Perfekt svårighet har banan i lugnet och morga hage. Vill man garanterat slita kan man köra några varv på banan i sunnersta.

Vad tycker du om dom?

Anar ett troll, men jag sväljer betet.
I mina öron låter det helt befängt. Det är cyklister som "kör 'fullt' på löpspår" som ger oss dåligt rykte och hänvisar därmed också till närmaste skidbacke eller att sätta dig på racern eller motionscykeln.
Om du vill framhärda finns det ju löpspår överallt - Solvik, Kärson, Grimsta, Lidingöloppspåren, Lill-Jansskogen, Hellasgården,...

jocke_tuffing sa:
Lättaste är väl gula stigen, skogen vid ångströms och åsen. Perfekt svårighet har banan i lugnet och morga hage. Vill man garanterat slita kan man köra några varv på banan i sunnersta.

Vad tycker du om dom?

Har bara kört på dom du rekommenderar en gång tidigare men ska absolut ge mig ut på dom igen. Har mest hållit mig i Nåsten och backarna i Röbo.

Daddy D. Lux: Läs igen. TS frågar efter stigar i NIVÅ med löpspår. Jag tolkar det som det är tips på sådana stigar man köra snabbt utan att ge cyklister dåligt rykte.

Om du ska kötta intervaller i löpspår som föreslagits, så gör det för bövelen på tider när ingen annan är där. Och ha ringklocka för dolda kurvor.

Lördagar o söndagar efter 11 är typiskt superdåliga tider att cykla i motionsspår och kryssa mellan barnvagnar, småbarn, pensionärer, hundar mm mm.

clnr sa:
Daddy D. Lux: Läs igen. TS frågar efter stigar i NIVÅ med löpspår. Jag tolkar det som det är tips på sådana stigar man köra snabbt utan att ge cyklister dåligt rykte.

Helt rätt tolkat. Jag har inte tänkt att cykla i löpspår!

Tack för alla tips, ska kolla in dessa

Tillbaka
Topp