Entusiast-cyklister i Karlstadsområdet eftersökes!

grimm

Ny medlem
Tjena killar!

Jag är en rätt så oteknisk cyklist som gillar att trampa runt i skogen, problemet är att det inte finns så gott om sådana i Karlstadområdet, som inte är seriösa tränings/tävlingscyklister.

Personligen cyklar jag gärna länge med många pauser med prat och smörgås i skogen, trampar vidare ett tag och tar en ny paus osv. Ren rekreationscykling alltså.

Finns det några killar som är intresserade av att ta med en kille som mej som varken är i toppform eller vidare duktig så får ni gärna höra av er till mej. Förslagsvis är ni 20+ då jag själv fyller 27 i sommar och gärna hojjar med folk i samma sinnesstämning :)

Svara här om ni vill ha med en till kille i gänget!

Min svåger kommerhit till Stockholm på lördag. Ska säga till han. Han påstår han cyklar mtb i Karlstad, men han är ju en vämlänning så jag tar det med en nypa salt ;~)

Annars funderar jag på att dumpa Klonen hos sin farmor vid Edsgatan, så jag kan cykla på gamla I2. Där har jag aldrig varit! Men det blir i augusti det.

I2 funkar väl, men lämpar sej för kortare turer och mer teknisk åkning. Jag vill följa med folk som drar ut i skogen i kombinerat nöje för att cykla och se naturen och prata i goda vänners lag. Då lämpar sej lite längre turer med mindre stök och bök. :)

Visst måste det finnas folk i min generation, eller äldre för den delen, som drar ut på långtur nån gång i veckan?

bruse, prata gärna med din svåger och be honom kolla denna tråd!

grimm skrev:
> Visst måste det finnas folk i min generation,

Jo men tyvärr har du bara fått svar av Bruse...;-)

Stewe skrev:
-------------------------------------------------------
> grimm skrev:
> > Visst måste det finnas folk i min
> generation,
>
> Jo men tyvärr har du bara fått svar av
> Bruse...;-)

som är dubblet så gammal, å inte ens bor där. Hopplöst va? ;~)

Dubbelt så gammal spelar ingen som hellst roll för min skull, vill bara hitta vuxna människor som har samma intresse av cyklingen som jag själv.. Men bor man i stockholm är det ju lite väl långt bort...

Är Kristinehamn "...med omnejd."?
Där finns en 45-årig, dvs nästan dubbelt så gammal, oteknisk men ganska envis mtb-cyklist med xc-förkärlek. Vore kul med någon ganska lokal happyride, t ex Brattforsheden eller varför inte guidad tur på I2. Kommer ni till Kinnekulle nästa helg, förresten?

Mvh Curt

Ledsen att jag inte sett tråden tidigare (har varit lite mycket på jobbet på sistone). Själv bor jag i Karlstadsområdet och håller på att hoja lite. Tyvärr så gillar jag nog bättre mer stök och mindre paus, men vid rätt tillfälle kan vi nog ta en sväng tillsammans.

/Mattias

Curt, det lät nog som vi skulle kunna passa bra ihop på stigarna ;) Ålder spelar som sagt ingen större roll så länge man gillar att hojja, det är min filosofi. Kristinehamn är inget hinder för min del!

Mattias, hör av dej när du har lust att trampa skog med mindre stök. Stök-åkare kan du föresten finna på rimbusters.com

Nog finns det fler som är intresserade av en ny kille i gänget? gav kanske lite dålig reklam för mej själv, men det är ju alltid svårt att skriva positivt om sin egen förmåga, så låt er inte skrämmas av min tekniska förmåga hehe, den kanske inte är så oteknisk trots allt :)

Sorry, svågern vill inte skriva nåt!

Men jag börjar misstänka att han aldrig cyklat i skogen med sin mtb! Han snackar bara om slicks, semislicks, cykla på NkLJ-banan till Forshaga osv (för er som ej vet, en fd järnväg som blivit asfalterad cykelbana).

Jag frågade, å han försvarade sig, men syrran fnös lite som bekräftelse till mina misstankar.
Jaja, han är ju en värmlänning - mer snack än verkstad!

bruse, sånt är iofs inte typiskt värmländskt, jag är värmlänning och får jag bara sällskap så ger jag mej gärna ut och trampar. annars kan motivationen tryta, jo, men som sagt är man bara iaf minst två är jag aldrig den som backar, om inte vädret är helt åt helvete då.. lera överlever man, men SER man inget pga regn blir det tufft ;)

värmlänningar bara lövar och lövar (eller lôvar som dom skriver).

Tur jag kan skriva sånt eftersom jag nu är värmlänning, men norrlänning i hjärtat :-)

mrkling skrev:
-------------------------------------------------------
> värmlänningar bara lövar och lövar (eller lôvar
> som dom skriver).
>
> Tur jag kan skriva sånt eftersom jag nu är
> värmlänning, men norrlänning i hjärtat :-)

Jag är åxå bördig från Värmland, därav att jag vågar säga det.

Lös planering ger att vi kommer till Karlsatd i början av augusti. Då vill jag cykla bla i I2 området. Vi hörs då!

Tillbaka
Topp