Era broms/växel reglage...

Peccus

Ny medlem
Cykeln jag köpte för ettag sedan har kombinerade Shimano Deore växel/bromsregelage.

Har egentligen inget ont att säga om dem då jag inte haft ngn halvvettig cykel tidigare, men man kan ju tänka att det blir dyrare vid vurpa, samt att det är hämmande om man vill byta typ bromsar... Då måste man byta reglagen också.

Vad har NI för reglage, hur gillar ni dem och vad rekommenderar NI?

Jag är småsugen (läs mkt) på hydrauliska bromsar (wire nu), men måste då byta reglagen också. Ska jag köpa nya kombinerade, eller är det bättre att köpa växel/broms för sig? Rent spontant känner jag att separata reglage är bättre...

Enlighten me? :)

Hade ett par kombinerade växel/bromsreglage (DeoreXT).
Bax var 8-delat och utslitet men jag ville fortfarande har kvar bromsgreppen! sågade och filade bort växeldelen och det blev riktigt bra! dock kan det ju vara svårare att göra så om det är växeldelen du vill ha kvar!

Jag föredrar separata reglage av den anledningen du nämner; det är smidigare att byta grejerna, samt att du kan justera läget/vinkel separat. Jag har idag Hayes Nine Carbon-bromsreglage (hydraliska) och XT-växelreglage (dual-release) på hojen och tycker dom funkar perfekt för mig. Allt från 2007.

Tillbaka
Topp