Erfarenhet av Planet X Exocet? (Tempo/triathlon)

Är själv väldigt sugen... man får ju hjul och hoj för samma pris som en begangnad P3. Sen skall man köpa hjul till P3an för en semesterresa också.

Men självklart skiljer det i kvalitet, men hur mycket? Finns det några snabba cyklister på planet-x? Vad tänker ni inför nästa cykel? Finns det någon P3-ägare som tycker hen lagt lite för mycket på cykel ( :-D troligtvis!!!) och funderar om inte px hade varit klokare...

Någon sjukt nöjd px ägare? Någon sjukt missnöjd?

Utan svar kommer jag handla en px exocet men alltid fundera över om inte en beg P3 och nya zipp för dubbla priset ändå inte hade gjort min dag...

Jag har Planet-X Stealth med Dura-Ace.
Billigare men bra nog för mig.
Har inte hittat några märkbara kvalitetsproblem med min cykel iaf.

Lite sugen på att köpa en "billig" tempohoj.
Står just mellan en PX Stealth, Felt B16 eller möjligtvis en Cannondale Slice 5.

Tjejen åker på en P3 och är sjukt nöjd! Men det är mest glädjen i att äga en P3 som gör henne nöjd. Jag är övertygad om att hon hade varit lika snabb på en Planet X. Sitter PX-hjul på P3an!
Självklart finns det snabba och snabbare temporamar, men jag tror skillnaden är ganska lite. Vinsten finns i att sitta aero.

Inte för att det är en tempohoj, men jag gillar min N2A. Riktigt mysig att köra runt på.

Dock dog den lite vid en krasch. PX erbjöd 30% discount på en ny, men folksam föredrog att laga. Så den är för tillfället hos Experimental Prototype och lappas.

Fick ett litet hål under vevlagerhuset.

Körde en säsong på Exocetramen och fick en bra SM-placering. Bra pris, upplevdes som hal, hyfsat styv i sidled till priset av kanske lite för stor styvhet upp/ned. Detta problem har dock i princip alla cyklar med Aero-rör. Skillnaden mot Stealth Pro Carbon som jag körde på två säsonger på är stor. Det är mycket bättre fiber i Exocetramen. Ramen är 1 eller två genrationer gammal beroende på hur man ser det men det finns många finmärken som gör sämre saker. Tror du behöver ta dig till 20-25kkr för att få bättre ram.

PX sponsrar inga lag att tala om men Sean Mullen körde in topp 10 (dubbelkolla mig om placering) på JVM i Valkenburg.

emilh skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite sugen på att köpa en "billig" tempohoj.
> Står just mellan en PX Stealth, Felt B16 eller
> möjligtvis en Cannondale Slice 5.

Ska du köpa en slice så finns hi-mod till bra pris här:
http://www.thebikeshop.de/epages/62...0/Products/CAY4SHMR/SubProducts/CAY3SHMR-0003

Maila till dem så får du den troligen ännu billigare. Jag fick den för 2699€. Betalar man i förskott så är det ytterligare 3% rabatt. Slutade på ca 22800 kr inkl frakt.

Jag är en riktigt nöjd ägare till Exocet ramen.
Köpte ramen på rea i dec förra året 599 pund.
Jämfört med "fulkines" ramen jag hade innan är denna tokstyvare åt alla håll och kanter.
(Nästan lite för hård för ex triathlon kan tänkas)
Bra lösningar i allt ifrån vajerdragning till sadelstolpe.
Mycket aerobang för pengarna om man slår till på Dura ace med 101/82 Planet hjulen..

Tillbaka
Topp