ESS 2018 - Glennduro i Göteborg 15:e april

Hur var det nu med tävlingslicensen?
Är det elite licens som gäller för tävling, eller master, eller kanske base license?
Någon som vet?
Dessa alternativen finns att välja på när det är dags.

Det går inte att svara på frågan vilken licens som gäller, eftersom det beror på.
Vill du vara med i SM?
Tänker du köra utomlands?
Ska du bara köra ESS?

För dom flesta duger baslicens. Men det går inte att säga vilken du "ska" ha. Det får du läsa på själv på SCFs hemsida.

stenmark sa:
Det går inte att svara på frågan vilken licens som gäller, eftersom det beror på.
Vill du vara med i SM?
Ska du bara köra ESS?

För dom flesta duger baslicens. Men det går inte att säga vilken du "ska" ha. Det får du läsa på själv på SCFs hemsida.

Hittade det, tack för hjälpen.

Hur tänker arrangören med rådande is- & snöläge? Enligt Internet så är det rätt vidrigt i skogen.
Ute med ishackor för & få lite ordning på misären & hjälpa snösmältningen på traven, eller bör man shoppa loss ett par dubbdäck? :-)

Det ska fattas beslut om planen på tisdag så vi får be att få återkomma då. Dubbdäck ska inte behövas på tävlingen, vi är lite rädda om vår skog :-)

Kommer man behöva visa upp någon licens om man kör tävling? Räcker det med en utskrift från SCF samt leg, eller kan man skippa den biten?

Dirren sa:
stenmark sa:
Vill du vara med i SM?
Ska du bara köra ESS?

3 veckor för at få sitt UCI-ID....!! Kan bli tajt till den 15/4. Tur att man som alltid är ute i god tid.....

mrwest sa:
Dirren sa:
stenmark sa:
Vill du vara med i SM?
Ska du bara köra ESS?

3 veckor för at få sitt UCI-ID....!! Kan bli tajt till den 15/4. Tur att man som alltid är ute i god tid.....

Tog över tre veckor för mig att få den där koden och sen har det gått ytterligare en vecka nu utan att betalmodulen på Swecyclingonline funkat...
så jag hoppas allt klaffar ikväll annars blir det DNS för min del

Trist att det ska ta sån tid med licenser.

Bättre nyheter är att våren äntligen anlänt och att arbetet med att få en bra bana som håller pågår för fullt. Alla som funderat över om tävlingen blir av som planerat kan därför sluta spekulera.

Rattnalle sa:

Bättre nyheter är att våren äntligen anlänt och att arbetet med att få en bra bana som håller pågår för fullt. Alla som funderat över om tävlingen blir av som planerat kan därför sluta spekulera.
Underbart! Får bli motionsklassen om inte koden dykt upp... suget är stort och mr Wallner gör det inte mindre....

mrwest sa:
Rattnalle sa:

Underbart! Får bli motionsklassen om inte koden dykt upp... suget är stort och mr Wallner gör det inte mindre....

Ja det är väl roligare att få cykla än stanna hemma och tjura...

Hur brukar det funka med mat och påfyllnad av vatten/sportdryck under ESS tävlingarna?
Antar att det man ska stoppa i sig under dagen får man bära med sig eller köra en OnlinePizza till starten av delsträcka 4 :)
Kommer det finnas vatten/sportdryck att fylla på under dagen?

Som ni kanske förstår kommer detta bli mitt första enduro.

Vizual54 sa:
Hur brukar det funka med mat och påfyllnad av vatten/sportdryck under ESS tävlingarna?
Antar att det man ska stoppa i sig under dagen får man bära med sig eller köra en OnlinePizza till starten av delsträcka 4 :)

Har haft samma tankar och svaret jag fått var att det finns ingenting.

Jimel sa:
Vizual54 sa:

Har haft samma tankar och svaret jag fått var att det finns ingenting.

Förra året fanns mat endast vid start/målgång, alltså inget i skogen.
Om det inte är annorlunda i år?

Angående vädret så löser kanske regnet lite av issmältningen. Verkar ju bli hyfsat isfritt väder fram till 12:e iaf.

Det kommer att finnas vatten ute i skogen men inget annat så man får vara självförsörjande i två timmar eller vad man nu tar på sig för att komma runt :-)

Ni kommer att passera en Pizzeria på transporten mellan SS1 och SS2, och mellan SS4 och SS5, om det kan passa? Kan tänka mej på Lördagen framför allt när ni tränar sträckorna. På Söndagen har ni kanske ingen tid att stanna till och käka.

Edit: Hamburgar-haket har helgstängt...

Senast ändrad:
R-P sa:
Ni kommer att passera en Pizzeria på transporten mellan SS1 och SS2, och mellan SS4 och SS5, om det kan passa? Kan tänka mej på Lördagen framför allt när ni tränar sträckorna. På Söndagen har ni kanske ingen tid att stanna till och käka.

När släpps banan?

Henrik83 sa:
R-P sa:

När släpps banan?

Specialsträckor och transporter snitslas på fredagskvällen den 13/4 och därefter släpps sträckorna på goteborgsstigcyklister.se samt på strava och trailfoks. Alla sträckor är snitslade och tillgängliga under lördagen den 14/4.

Hur tänker folket med skydd? Tydligen var förra året riktigt marigt bitvis och med ev is (eller iaf vatten) kanske det är lika illa i år? Fullface och knäskydd samt ryggskydd är givet, men bröstplatta/nackskydd antar jag att man kan lämna hemma?

Det ska inte vara fullt så knöligt som de värsta ställena var förra året utan att det finns en alternativ linje är målsättningen.

Jag kör fullface, knäskydd och armbågsskydd samt litar på att ursäkten till ryggskydd som sitter i ryggsäcken skyddar tillräckligt.

Jag kommer köra fullface och knäskydd. Tycker ryggskydd verkar överdrivet? Det beror väl på om man siktar på vinst eller som jag, kommer att kriga om sistaplatsen i motionsklass.

Anders Lantz sa:
Ryggskyddet är nog det viktigaste näst efter hjälmen.

Rent statistiskt, nae. De flesta riktigt allvarliga skadorna på ryggraden är pga kotkompression, och där hjälper ryggskyddet föga. Med detta sagt är det en ganska liten insats att bära.

Någon som har koll på om det körs nån genomåkning av sträckorna på lördag som man kan haka på? Kanske av Mtbstore ?

Tillbaka
Topp