ESS Gesunda - Hetstråden!

Luthman Photography skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu när man sett kartan ser man att SS4 kommer att
> bli en riktigt flåsfest. Rejält utför, men
> riktigt lång.

Kanske en dum fråga men var finns denna karta att beskåda?

Finns det någon som har en vevarm för SRAM GXP 175 (vänster sida) till salu? Alternativt hela partiet. Jag lyckades dra av bulten i mitt igår.

UrTomas skrev:
> Nån som ska åka från Falun på lördagen som
> jag kan få lifta med? :)

Kniper det så kan jag givetvis ta vägen förbi Falun. Vad gör man inte för en endurobroder? Jag tänkte starta kl 6 från Nueva Estockholmo.

Stalle

img_3045.jpg

Det var inte allt för mkt folk i Gesunda idag. Räknade till 1st familj på hyrcyklar, 1st DH människa och så var vi tre st på stigcyklar :D Nu var det iof bara Torsdag.
Men mkt fint här. Tror de flesta kommer bli positivt överaskde.

EST skrev:
> Inget avis på alla som ska dit nä då inte
> alls...

Vi har tråkigt. Jättretåkigt faktiskt.

Så. Nu föreslår jag att du läser det här, tror på det, och sen inte öppnar tråden på någon vecka.

UrTomas skrev:
> Nån som ska åka från Falun på lördagen som
> jag kan få lifta med? :)

Jag åker igenom falun på lördag morgon men ligger kvar så ingen hemresa på lördagen sen åker jag igenom falun på väg hem på söndagen så skicka pm om du vill åka med.

SS4 och SS5 är WIN! Avis på er som ska köra. :)

SS4: Malin spelar hockey:
Start på toppen vid gamla downhillstartrampen- Malin Lindgrenspåret ner över stora parkeringen- mellan Rödluvans stugor- elljusspåret som är rotig men snabb stig hela vägen till ishockeyplanen i Gesunda by. Lång sträcka med hög fart! Ca 2,2km
Transport5 Gesundabergsvägen upp till liften för att sedan ta sig till toppen med nyss nämnda lift.

SS5: Under Liften:
Här kommer du bli utmanad av dagens brantaste sträcka och på köpet bli övervakad av alla som åker upp i liften efter dig… Ca 1km
Mål!

Nu ska jag iofs gör annat roligt istället men jag är ändå lite avis på att er som får köra. Jag har inte kört riktigt alla stigar som är med men det ser ut som att det blir både tekniskt och jobbigt, kanske det mest tekniska rejset hittills, kul!

Fyfaan, en av de bästa eftermiddagarna på hojjen i år när man köttade Älgspyan, Skogsmys och Stökspåret. Våldsamt roligt på stigcykel. Synd att man inte får cykla dom på söndag.

EST skrev:
> Jag måste bara posta kraschkungens film från
> Gesunda :)
> Go Marcus go :)
>
>

Aj som fan! :-O
Men snyggt "undankryp" ;)

Antar att det slutade ganska väl trots en mulad telefon.

Shit vilken läskig vurpa! Coolt att du var jelt lugn och inte skrek lr liknande i luften, jag brukar svära högljut när det går åt helvete på ren instinkt:-)

Jag crashade nog i 3e hoppet efter crashen i filmen det med värsta kicken efter en kruva, nu är det 8 veckor sedan jag fick ny platta på nyckelbenet men jag är igång lite smått på stigarna igen, men vågar inte rejsa i Gesunda jag har crashat på båda Endurona jag vart med och skulle garanterat göra det igen..

Kör hårt!! Verkar bli fantastiska sträckor!

Mängden platt stig & h-vetestrampa på SS1-3 föll väl inte mig riktigt i smaken, men SS5 väger upp för det! Genialiskt & ha en så härlig sträcka rakt under liften!
Racet på söndag blir nog kanon, känns som man behöver lika mycket kondis som DH-kunskaper!

Henrik83 skrev:
> Mängden platt stig & h-vetestrampa på SS1-3
> föll väl inte mig riktigt i smaken, men SS5
> väger upp för det! Genialiskt & ha en så
> härlig sträcka rakt under liften!
> Racet på söndag blir nog kanon, känns som man
> behöver lika mycket kondis som DH-kunskaper!

Låter som det har blivit riktig människa av dig med! Tummen upp!

Skit, har varit lite halvrisig hela dagen idag. Vilar mig i form och drar upp imorgon en stund för att kolla hur kroppen känns och banan.

Körde 1-3 idag.
1 var riktigt kul innan den flackade ut och blev platt och jag blev trött och sen fick genomslagspunka på mitt Onza Ibex, tog en stund att få tätt (förlåt Daniel och Magnus) .

2 var kort men kul, inte så svår dock.

3 var riktigt kul, som en lång pumptrack beströd med punkastenar :) (ingen punka här dock)

theBrand skrev:
> 3 var riktigt kul, som en lång pumptrack beströd
> med punkastenar :) (ingen punka här dock)

Såg en perfekt punkasten nånstans i mitten på sträckan tror jag, som en trottoarkant ungefär. Hann hoppa över den dock :)

Kan passa på att nämna dagens miss också, man ska ju bjuda på sig själv.

Cyklade förbi en kille på en HD3, kul tyckte jag och cyklade fram och berömde hans fina cykel. (Killen såg ruskigt bekant ut, men jag kunde inte riktigt placera honom)
Sen frågade jag om han var nöjd med den, men det var visst inte hans, han bara vaktade den åt en kompis.
Jaha sa jag, hälsa honom att det var en fin cykel då och cyklade vidare. Killen och hans kompisar höll på att packa in sina cyklar i en skåpbil.
Hyfsat stor skåpbil tänkte jag, och det står POC stort på sidan. Oj, där står det visst W-racing...
Här nån stans ramlade polletten ner :)

theBrand skrev:
> Kan passa på att nämna dagens miss också, man
> ska ju bjuda på sig själv.
>
> Cyklade förbi en kille på en HD3, kul tyckte jag
> och cyklade fram och berömde hans fina cykel.
> (Killen såg ruskigt bekant ut, men jag kunde inte
> riktigt placera honom)
> Sen frågade jag om han var nöjd med den, men det
> var visst inte hans, han bara vaktade den åt en
> kompis.
> Jaha sa jag, hälsa honom att det var en fin cykel
> då och cyklade vidare. Killen och hans kompisar
> höll på att packa in sina cyklar i en skåpbil.
>
> Hyfsat stor skåpbil tänkte jag, och det står
> POC stort på sidan. Oj, där står det visst
> W-racing...
> Här nån stans ramlade polletten ner :)

Var lite orolig att meningen innan sista skulle sluta med "Han såg ut som en orch och hade en oknuten sko". Men som tur var blev det ju inte så.

Perp skrev:
> theBrand skrev:
> --------------------------------------------------
>
>
> Såg en perfekt punkasten nånstans i mitten på
> sträckan tror jag, som en trottoarkant ungefär.
> Hann hoppa över den dock :)

Kan intyga att den fungerar ypperligt som just punkasten.
Slog sönder däcket vid fälgen, nara köp nytt :( fungerade med slang dock.

Ni som är på plats redan, finns det möjlighet att koppla in PC via HDMI-kontakt (el. likn) till ngn TV för "offentlig beskådan" (dvs alla knör in sig i berörd stuga...), det är ju final i DH-världscupen imorn för bövelen!

larsaw skrev:
> Ni som är på plats redan, finns det möjlighet
> att koppla in PC via HDMI-kontakt (el. likn) till
> ngn TV för "offentlig beskådan" (dvs alla knör
> in sig i berörd stuga...), det är ju final i
> DH-världscupen imorn för bövelen!

Jag vet inte hur det ser ut i din stuga men så här ser det ut hos oss, har du dator med uppkoppling och kabel så man kan titta så är du välkommen hit. Jag kan till och med bjuda på en öl ;)

(fast det är en rätt liten tv...)

theBrand skrev:
> Glömde visst bilden.

Ehm, insåg att den ända fungerande laptopen vi har hemma saknar bildskärmsutgångar, det ända jag kan bidra med är en HDMI-kabel.
Iof skulle en AppleTV funka (eller annan produkt med HDMI-utgång som kan visa RedbullTV...) men inte heller en sån äger jag :/

Luthman Photography skrev:
> Ni som kört 4+5, vill man ha ryggskydd där?

J to the A.

Det är två riktigt balla spår som går i princip rätt nerför i fallinjen på röd lutning (vintergradering). Alltså rättså brant med cykelmått mätt. Sjukt roliga. Malin Lindgren är old school DH med inslag av djup loam och sten. Under liften är en mix av tighta serpentinkurvor högst upp, inte riktigt switchbacks men ändå tighta, och sen warp speed-DH längst ner mot mål vid liften.

Båda är riktiga adrenalinåk och jag skulle definitivt köra med skydd.

Tillbaka
Topp