Etape du Tour 2015

• Trådstartare Trådstartare PRL
  • Start datum Start datum

PRL

Medlem
Etape du Tour 2015
Någon mer happyit som skall köra?

Bilagor

• PROFIL.png
    PROFIL.png
    54.8 KB · Besök: 41
Etape du Tour 2015
emilh skrev:
-------------------------------------------------------
> Jajamen!
> Startnummer 2460.

Själv har jag 7634. Första gången jag kör Etape. Vet inte var i fältet man vill starta.

Etape du Tour 2015
PRL skrev:
-------------------------------------------------------
> emilh skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jajamen!
> > Startnummer 2460.
>
>
> Själv har jag 7634. Första gången jag kör
> Etape. Vet inte var i fältet man vill starta.

Tror inte det spelar någon större roll. Kanske något mindre trängsel längre fram. Förra året startade jag i startled 3 och året innan det 9. I år ser det ut att bli 2.

Största fördelen med att starta långt fram är att de brukar ha problem att hålla tiderna, så startar man långt bak så kan det bli lång väntan på morgonkvisten.

Etape du Tour 2015
Jag körde Etapen 2012 med samma sträckning från foten på Glandon. http://www.climbbybike.com/stage.asp?tourname=Albertville->-La-Toussuire--Les-Sybelles&tourID=19646

Ni har en hård dag framför er, jag lovar, men samtidigt underbar om vädret inte ställer till det. Sista 3 km upp till Glandon är brutala så ta det lugnt i början. Utförskörningen ner mot Saint-Jean-d'Arves är teknisk och 2012 var asfalten i ganska dåligt skick bitvis.

Eftersom ni börjar men ett berg direkt spelar det nog ingen roll i vilken grupp du startar. Det brukar sprida ut sig fint. Nackdelen med att starta långt bak är väl att du får mindre marginal mot maxtiden.

Stort lycka till ivf.

Etape du Tour 2015
Körde l'Etape 2009 med målgång uppför Mont Ventoux, och det var ett mycket proffsigt arrangemang. Dock hörde jag senare att de fått slut på vattenflaskor (Evian) i stigningen eftersom de var för frikostiga i början, så det kan vara bra att vara lite längre fram om man kan.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp