ett väldigt trött lager på min cykel

scott730plus

Aktiv medlem
Skulle behöva ett nytt lager till min cykel och det går att beställa.. men då oftast med massa andra lager och delar som jag inte behöver i ett kit.
Jag funderar om man kan köpa endast ett lager och vart man gör det? Bifogar en bild så ni ser hur illa det är...

Kan man ta med sig ett sånt lager till momentum eller liknande och köpa ett nytt eller är det något speciellt att tänka på?

Bilagor

• 386843097_343814794883306_8315945502957016819_n.jpg
    386843097_343814794883306_8315945502957016819_n.jpg
    159.8 KB · Besök: 118
Läs texten som står på den blå ringen så framkommer vad du ska ha. Med stor sannolikhet har momentum ett hemma. Priset på några lösa lager hos momentum kanske blir som ett helt kit.
Troligen har du minst ett tipp lager som är exakt lika dåligt för övrigt :)

Om ett lager är helt slut är risken stor att de andra tagit skada också.
Jag hade köpt ett kit så kan man byta de lager o bussningar som känns slitna.

Kollat med momentum tidigare och de avrådde mig att beställa genom dem då de tyckte det blev dyrt som privatperson.
Tror alla lager till en scott spark sving hamnade på 800kr och ett komplett kit va 1000kr på nätet.

Håller med ovan. Skulle jag behöva byta ett lager i länkaget skulle jag åtminstone även bytt samma lager på motsatt sida.

Kan passa på att nämna att jag är extremt nöjd med Santa Cruz som har livstids garanti för ram och lager (gäller 1a ägaren). Beställde en Santa Cruz Hightower ram från Tyskland för en del år sedan och har bytt lager i den två gånger. Aldrig något snack, bara fylla i blanketten på deras hemsida så kommer ett lagerkit i postlådan.

Tillbaka
Topp