miyatafarfar
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Jobbig notis att få ens KOM tagen av någon som taggade turen som pendling!Dagens hempendling blev snabb, medvind och hemlängtan sägs det…! Visa bilaga 832390
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jobbig notis att få ens KOM tagen av någon som taggade turen som pendling!Dagens hempendling blev snabb, medvind och hemlängtan sägs det…! Visa bilaga 832390
Ja lite så, men jag tog i lite men ryggsäcken var på plats så nog räknas det som pendlingJobbig notis att få ens KOM tagen av någon som taggade turen som pendling!
Ja. Noterat samma. Även tonåringar på elkickbikes har en tendens att tiktoka (eller vad de nu gör…. ) samtidigt. De får man verkligen se upp med.En grej som slog mig igår när jag cyklade fram och tillbaka Fridhemsplan och fram och tillbaka Skanstull är hur många som fipplar med telefonen när de cyklar. Tror vi måste sluta gnälla på bilister med den här utvecklingen :(
Jo, särskilt medelålders kvinnor på vingliga elcyklar verkar gilla det, har jag märkt.En grej som slog mig igår när jag cyklade fram och tillbaka Fridhemsplan och fram och tillbaka Skanstull är hur många som fipplar med telefonen när de cyklar. Tror vi måste sluta gnälla på bilister med den här utvecklingen :(
Reagerade först med skrattsmiley eftersom jag läste ”sänka sin dotter”, vilket hade varit lite kul/ironiskt. Men ändrar nu till ledsengubbe.Hörsägen: en mobilspelande tant i Malmö vinglade över åt vänster och lyckades därmed sänka min systerdotter (sjuksköterska) vid mötet, hon for i backen med skråmor och en pajad cykel. Tanten ropade visst ursäkta och fortsatte sen som om inget hänt!
:/
På ett löparforum nära dig: ”Ny trend att klungcykelpendla på löpmilspår?”Försökte mig på en delvis ny väg genom Ursvik och trodde jag skulle komma in på Nickspåret, men hamnade istället på vanliga löpmilspåret. Där är nog cykling förbjuden? Förlåt alla löpare och fotgängare!
Kämpa!Provade hur ryggåkomman reagerar på lite belastning genom att trampa uppför högdalstoppen 5ggr med proppad pendlarrygga. Det blev onödigt skrikigt och pillligt då ett av bakre beläggen plötsligt tog tvärslut första gången utförs. Fick utsläppa luft ur däck för mer grepp.
Fyfan vad nice att ha klarat intervallpass för dagen innan kneget!Nordanvinden ven och skräp, grenar och löv virvlade på asfalten.
Körde lite över/under långa vägen till jobbet. Ca 1h intervallpass - done!
Så länge du håller borta dig från Extreme 15 km spåret är det ok, här (jag menar "där") lider jag helst i fred.Försökte mig på en delvis ny väg genom Ursvik och trodde jag skulle komma in på Nickspåret, men hamnade istället på vanliga löpmilspåret. Där är nog cykling förbjuden? Förlåt alla löpare och fotgängare!
Jag måste tyvärr erkänna att jag kom in lite på extremspåret också…Så länge du håller borta dig från Extreme 15 km spåret är det ok, här (jag menar "där") lider jag helst i fred.![]()
Det sköna är ju att när man väl är genomblöt är det bara att köra!som en "finväderscyklist" som pendlar Farsta <-> Kungsholmen med elhoj så var idag första turen i ösregn +330 mil ändå, vist har det regnat lite men inte som idag så på väg hem står jag i garage öppningen och sätter på regnstället jag normalt har för vandring och är orimligt försiktig med...tänker att detta kommer att funka kanon, och hinner inte mer än ut förrän jag inser att löparskorna har ju bra ventilation....och handskarna är välventilerade......haha fy fan vad blöt jag var väl hemma!
Och märkligast av allt, på något perverst sätt var det lite kul att burna igenom vattenpölarna som var decimeter djupa haha
Ibland går det dåligt när man "tänker till"....
Åh, det var din cykling jag fick in på datorn idag alltså?Snabb AW idag efter jobbet så hann sänka en fyra bira eller nåt innan hemfärd. Gick jävligt snabbt tyckte jag ändå och körde om massa turister som pratade franska och inte kunde cykla. Har hört att cyklar är en ny modegrej i Paris nu för tiden så dom är väl inte vana tänker jag. Väl hemma stod ändå klockan på 17 km/h i snitt så riktigt så snabbt gick det inte. Lite vingligt att kliva av cykeln också. Den upplevda färden var stabil och bra men troligen kanske lite vingligare om man såg mig utifrån så att säga. Riktigt kul att cykla hem var det iallafall. DYNGblöt blev jag också. Föll stora tjocka droppar från himlen, ni vet såna som direkt blöter ner en med en deciliter vatten per droppe typ. Inga fjuttiga småstänk här inte. Fullkomligt sprutade vatten från vägbanan och från bilar med mera också. Men ändå vid gott mod. Blir definitivt hemmajobb imorgon.
Så sjukt nära min rutt att jag för en stund satte hjärtat i halsen och undrade hur tusan du hade fått in MIN tur på din dator…Åh, det var din cykling jag fick in på datorn idag alltså?![]()