miyatafarfar
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Jobbig notis att få ens KOM tagen av någon som taggade turen som pendling!Dagens hempendling blev snabb, medvind och hemlängtan sägs det…! Visa bilaga 832390
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jobbig notis att få ens KOM tagen av någon som taggade turen som pendling!Dagens hempendling blev snabb, medvind och hemlängtan sägs det…! Visa bilaga 832390
Ja lite så, men jag tog i lite men ryggsäcken var på plats så nog räknas det som pendlingJobbig notis att få ens KOM tagen av någon som taggade turen som pendling!
Ja. Noterat samma. Även tonåringar på elkickbikes har en tendens att tiktoka (eller vad de nu gör…. ) samtidigt. De får man verkligen se upp med.En grej som slog mig igår när jag cyklade fram och tillbaka Fridhemsplan och fram och tillbaka Skanstull är hur många som fipplar med telefonen när de cyklar. Tror vi måste sluta gnälla på bilister med den här utvecklingen :(
Jo, särskilt medelålders kvinnor på vingliga elcyklar verkar gilla det, har jag märkt.En grej som slog mig igår när jag cyklade fram och tillbaka Fridhemsplan och fram och tillbaka Skanstull är hur många som fipplar med telefonen när de cyklar. Tror vi måste sluta gnälla på bilister med den här utvecklingen :(
Reagerade först med skrattsmiley eftersom jag läste ”sänka sin dotter”, vilket hade varit lite kul/ironiskt. Men ändrar nu till ledsengubbe.Hörsägen: en mobilspelande tant i Malmö vinglade över åt vänster och lyckades därmed sänka min systerdotter (sjuksköterska) vid mötet, hon for i backen med skråmor och en pajad cykel. Tanten ropade visst ursäkta och fortsatte sen som om inget hänt!
:/
På ett löparforum nära dig: ”Ny trend att klungcykelpendla på löpmilspår?”Försökte mig på en delvis ny väg genom Ursvik och trodde jag skulle komma in på Nickspåret, men hamnade istället på vanliga löpmilspåret. Där är nog cykling förbjuden? Förlåt alla löpare och fotgängare!