€16,500 för en MTB?

€16,500 för en MTB?
Men det är ju en tung stålram med åtta lager färg! Det är säkert mycket bättre kilopris på den där än på en Cannondale Scalpel.

€16,500 för en MTB?
Var nu inte så neggo, jag tyckte den var ganska så snygg och de har ju inte direkt snålat på specen. Men priset är nog mer för ett "konstverk" än för en bruksprodukt. 25 st lär bli svårsålda, skulle nöjt sig med 5 så hade exclusiviteten kanske matchat priset.

Jag gillar att den har "invisible clamp", bara det måste ju vara svindyrt :)

MVH
Magnus

€16,500 för en MTB?
Hahaha...
Även om jag tycker att cykeln i fråga var en överprissatt, "wannabe"-exklusiv lyxprodukt utan funktionellt mervärde. Så reagerar jag på era resonemang runt "tung"-stålram, "åtta lager färg"..etc.

Tycker helt personligen att en fin stålram har fördelar mot kolfiber och aluminium.
Att man sedan väljer att använda olika material beroende på tillämpning är självklart.
Att säga att en stålram = tung, kan närmast jämföras med att Kolfiber = Alltid lätt, Aluminium = Alltid styv men spricker, Titanium = Alltid dyrt och oförstörbart.

Men detta tar väl fokus från häcklandet av en överprissatt tysk lyxcykel för café-cyklister.

;)

€16,500 för en MTB?
Det är väl vad det kostar att få den svetsad av en korpulent men i Dortmund!

"building the most ravishingly beautiful bicycles", det från ett land som sällan associeras med uttrycket "god smak"?

€16,500 för en MTB?
Men det är ju fulstål i ramen! Nu står det bara CroMo (men jag skulle tro att det 4130-stål) och inte något sexigt som Reynolds 853/953 eller Colubus XCR.

Jag har ingen kokosfiberram i mitt cykelstall utan bara stål och titan, så mig behöver du inte övertala :-) Det hade ju inte direkt varit sämre med en roligare ram nu när de ändå kör landsvägskomponenter på den.

€16,500 för en MTB?
tropfrog skrev:
-------------------------------------------------------
> Var nu inte så neggo, jag tyckte den var ganska
> så snygg och de har ju inte direkt snålat på
> specen. Men priset är nog mer för ett
> "konstverk" än för en bruksprodukt. 25 st lär
> bli svårsålda, skulle nöjt sig med 5 så hade
> exclusiviteten kanske matchat priset.
>
> Jag gillar att den har "invisible clamp", bara det
> måste ju vara svindyrt :)
>
> MVH
> Magnus

Jag kan sätta ihop en och sälja. Exklusivare än så blir det inte. Jag är inte så girig heller - jag nöjer mig med €10 000! :D

€16,500 för en MTB?
tropfrog skrev:
-------------------------------------------------------
> Var nu inte så neggo, jag tyckte den var ganska
> så snygg och de har ju inte direkt snålat på
> specen. Men priset är nog mer för ett
> "konstverk" än för en bruksprodukt. 25 st lär
> bli svårsålda, skulle nöjt sig med 5 så hade
> exclusiviteten kanske matchat priset.

Va, tillverkas det bara 25 st? Nej, ska jag slå till vill jag nog ha 50 jämnt, på en gång. Onödigt att snåla in på livets nödtorft.

Tillbaka
Topp