Eurobike 2006

Eurobike 2006
Hallo,

Har precis landat i Friedrichshafen för pabörja ett internship här. Av en handelse rakar Europas största cykelmassa ga av stapeln i helgen :) Trevligt! Är det nagon annan som ar i krokarna och sugen pa att spana pa hojjar och dricka öl, ring/smsa +491747798018

Mer info om massan: http://www.eurobike-exhibition.de

/Herr Larsson

Eurobike 2006
Några bilder på Oranges cleana Gearbox lösning

Orange_Strange_2-1.jpg

Orange_Strange_2-2.jpg

Orange_Strange_2-3.jpg

Eurobike 2006
där ser det ju rätt smidigt ut, många liknande konstruktioner ser ju så stora o "blaffiga" ut, den där ser ju ut o vara riktigt smidig

Eurobike 2006
Marin hade ju en viss potential att göra sina hojar snyggare, men jag vet inte om de har kommit någon vart där, bara krupit runt sideledes.

Vad är förresten dealen med deras knäppa enmeters-svingar, vill de vinna VM i flexig ram?

marin_mount_vision_side2_lo.jpg

Eurobike 2006
Efter att ha läst en hel del om Marins senaste FS ramar samt Jon Whyte och hans design filosofi, jag har svårt att tro att deras hojar är något annat än välgenomtänkt. De kanske ser lite konstiga ut, men jag slår vad att de är bra att cykla på.

Eurobike 2006
Ville, eric och Daner: Då ser vi framemot Marin/Whyte -08 med svingarmsinfästning vid styrlagret :) Fast det har vi redan sett med deras gamla gaffel.

Eurobike 2006
På min inbred så roterar bakswingen kring framnavet, det flexxar ingenting. URT gör att den känns som en HT när man spurtar. Skittrevligt =)

Eurobike 2006
Verkar som nån önskade sig en Marin av tomten och inte uppfyllde kriteriet om att man måste vara en snäll pojke hela året.

När andra tillverkare konstruerar lätta cyklar som hälften av oss svenskar inte kan cykla på för att vi är för tunga, så känns det roligt att Marin satsar sin energi på nytt dämpningsystem i stil med nya Maestro (Giant).

Eurobike 2006
Rickard, min HT vrider sig oxå runt framnavet. och baknavet för fram"dämparen". Och den är garanterat vridstyvare än din när när man spurtar...;P

Eurobike 2006
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Rikard, min HT vrider sig oxå runt framnavet.
> och baknavet för fram"dämparen". Och den är
> garanterat vridstyvare än din när när man
> spurtar...;P

Att _din_ är vridstyv när _du_ spurtar beror på att du bara väger hälften av vad jag gör =)

Eurobike 2006
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Erik. Längre svingar ger hjulet en rakare
> dämpväg.

och vad skulle det vara bra för ? ger ju mer pedalfeedback. (om du inte har typ en maverick)

Eurobike 2006

Eurobike 2006
Kan inte kola genom alla bilder nu på arbetstid (samvetsfråga?) men vad jag är nyfiken på är hur många cyklar med "CXramar" och disc-only det kommer dyka upp framgent. Bättre kombination att pendla på harjag svårt att tänka mig. Det negativa är att priserna ännu så länge är helt uppåt väggarna för modeller som tex Trek Portland som jag har kikat på tidigare i år.

Eurobike 2006
Bikemagic skriver så här om Bianchin: Ermmmmmmm....

bianch_havra_side_hi.jpg

bianch_havra_close_hi.jpg

Jag vidhåller att det är en rip-off på den vikbara S-typen från Japan.
img1047789926.jpeg

Hujadamig säger jag. Den som köper de måste ha ett svårt behov av att vara ensam om att ha hojen som ingen annan har.

Tillbaka
Topp