Eurosport player på Samsung Galaxy?

kitzblitz

Aktiv medlem
Jag vill kunna se Eurosport player på min Samsung Galaxy S. Det står att man behöver ladda ner Microsoft Silverlight - och det verkar inte stödjas av telefonen. Någon som vet hur man gör? Den är Google-baserad ifall det spelar någon roll.

Jag måste kunna se Flandern Runt på söndag medans jag är på fotbollsturnering med dottern :-)

Tacksam för tips!

du får välja en BVLS stream istället. silverlight stödjet kan komma med monodroid och moonlight men inte inom den närmaste framtiden och definitivt inte från MS

sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------
> silverlight stödjet kan komma med monodroid och moonlight men inte inom den närmaste framtiden

Så länge man kan vara utan bild och ljud fungerar playern med moonlight. Tror det bara är Silverlight från MS som har DRM-stöd, vilket playern kräver.

nej ingen lösning. man behöver Silverlight med DRM stöd för eurosport. Moonlight som är opensource varianten har inte stöd för detta härk. tyvärr. skulle inte förvåna mig om det kommer dröja också :/

rättelse, Moonlight stöder DRM egentligen, men microsoft vill inte licensera sin lösning eller så.. skillnaden rent praktiskt är ingen.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp